جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تغسیل و تکفین اموات کرونایی توسط بانوان طلبه مسجدسلیمان

حوزه/ رئیس ستاد مردمی کمک رسانی کریمه اهل بیت، در سیل لرستان نقش مهمی در جمع آوری کمک های مردمی داشته ودر همین رابطه بالغ بر ۸۹۶ میلیون تومان کمک مردمی را دریافت و به این استان ارسال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، پارچه باف پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد مردمی کمک رسانی کریمه اهل بیت(ع) در این ستاد در قم برگزار شد، بر اهمیت اطلاع رسانی فعالیت های این ستاد مردمی و کمک رسانی مردم خیر و نوع دوست به سیلزدگان کشور و مقابله با ویروس کرونا در جامعه برای رغبت بیشتر خیرین تأکید کرد و آن را امری لازم و ضروری دانست.

رئیس ستاد مردمی کمک رسانی کریمه اهل بیت با بیان این که به دلیل حساسیت فعالیت در این ستاد مردمی و اموالی که از سوی مردم به این ستاد برای انجام کارهای خیرخواهانه فرستاده می شود، بیش از پیش نیازمند همکاری و راهنمایی مراجع تقلید و بزرگان دین هستیم، گفت: همین امر سبب شده تا در بیشتر مراحل از نظرات و فتواهای این بزرگواران نهایت استفاده را بکنیم.

وی اظهار داشت: سعی ما این است فعالیت های خیرخواهانه و نوع تصرف در اموال با اجازه و راهنمایی مراجع انجام شود، تا  از این طریق کارها به درستی و بدون هیچ شائبه ای صورت گیرد.

پارچه باف با بیان این که این ستاد در سیل لرستان نقش مهمی در جمع آوری کمک های مردمی داشته گفت: در همین رابطه بالغ بر  ۸۹۶ میلیون تومان کمک مردمی را دریافت و به این استان ارسال شد، و در ادامه تلاش شد ۹۷ واحد منزل با رقم بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در روستای ابراهیم آباد و... این استان ساخته شود.

رئیس ستاد مردمی کمک رسانی کریمه اهل بیت بیان داشت:  از این مقدار،  ۶ و نیم میلیارد سهم تسهیلاتی بانک و ۵ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان سهم استان قم و از این مقدار هم ۲ میلیارد ۶۵۰ میلیون تومان از سوی ستاد مردمی قم و الباقی از سوی سپاه علی ابن طالب(ع) و آستان مقدس قم، هزینه شده است.

وی بابیان این که ستاد مردمی برای هر واحدی۳۲ میلیون تومان هزینه کرده است بیان داشت: در قضیه  سیل۳میلیارد و ۳۸  میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سوی خیرین هزینه شده است.

پارچه باف ادامه داد: درباره کرونا نیز این ستاد مردمی ۷ اسفندماه کار خود را آغاز و اقدام به خدمات رسانی به مردم کرد، در این کار خیر خواهانه روزانه با ۱۵۰۰ نفر نیروی جهادی خدمات رسانی و پشتیبانی می شد.

رئیس ستاد مردمی کمک رسانی کریمه اهل بیت بیان داشت: بالغ بر ۱میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه خدمات رسانی شده، افزود: در همین رابطه ۳۳۰ هزار ماسک تولید و خریداری شده و در اختیار مردم قرار گرفته است و هدف ما در این  خدمت رسانی وابسته به زمان خاص نیست، بلکه ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: در همین رابطه۲۰ هزار خانوار در عرصه معیشت شناسایی و به هرکدام مبلغی بین ۵۰۰ هزار تومان اهداء شده است.

پارچه باف گفت: به ۱۲ هزار نفر مبلغ ۶ میلیارد ۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان  و به ۵ هزار نفر هم بسته معیشتی اهداء شده است.

وی افزود: تا کنون بیش از ۳ هزار نفر از گروه های جهادی در بیمارستان خدمات رسانی و از آنها حمایت شده است. این ستاد برای موج دوم ویروس پیش بینی های در ارتباط با تولید ۱۰۰ هزار ماسک کرده است.

پارچه باف گفت: در کنار این کار، این ستاد در اقدام دیگر به شناسایی ۵۰۰ خانوار در بخش مرکزی روستایی استان قم کرده و تلاش این است این خانه ها بازسازی ومرمت سازی شود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha