جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید احمدرضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان بر تلاش طلاب و مبلغان در راستای فرهنگ سازی فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در دیدار مدیر دفتر موقوفات مدارس علمیه کشور با اشاره به اهمیت وقف در دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) در جامعه، گفت: ثبت موقوفات متعدد در جامعه می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد و در این خصوص باید فرهنگ سازی لازم برای ثبت موقوفات جدید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امروز باید همه فعالان حوزه دین و فرهنگ با استفاده از ظرفیت های تبلیغی و رسانه ای در خصوص فرهنگ سازی وقف در جامعه همت خود را بکار گیرند، افزود: برای تحقق این امر باید برنامه های تبلیغی، فرهنگی و رسانه ای منسجم و هدفمند باشد و با معرفی واقفان خیراندیش آثار و برکات وقف در جامعه به مردم  اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان برای فرهنگ سازی وقف در جامعه و تشویق واقفان به ثبت موقوفات متعدد باید همت خود را بکار گیرند، خاطرنشان کرد: در این راستا طلاب و مبلغان باید فرهنگ وقف در جامعه بویژه ثبت موقوفات حوزوی در جامعه را تبلیغ، تبیین و تشریح کنند.

امام جمعه خرم آباد بر همت همه جانبه دستگاه های تبلیغی و فرهنگی برای فرهنگ سازی امر وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: امروز تلاش برای فرهنگ سازی وقف در جامعه به ویژه موقوفات حوزوی باید انجام شود.

 بنابراین گزارش، تأکید بر تشکیلاتی شدن موقوفات حوزی، نظارت بر نحوه هزینه موقوفات طبق نیت واقفان و تلاش برای فرهنگ سازی فرهنگ وقف بویژه موقوفات حوزی از دیگر مطالبی بود که در این جلسه در خصوص آنها به تبادل نظر پرداخته شد.

 همچنین در جلسه ای جداگانه که با حضور حجت الاسلام حسینی مدیر دفتر موقوفات مدارس علمیه کشور و حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی مدیر حوزه علمیه لرستان در دفتر حجت الاسلام سید محمد طباطبایی مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان برگزار شد در خصوص احصاء و احیای موقوفات حوزوی، فرهنگ سازی امر وقف و موقوفات حوزوی از طریق صدا و سیمای مرکز استان و برگزاری دوره‌های تخصصی وقف ویژه طلاب و مبلغان تصمیم گیری شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha