جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زکات

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه باید فرهنگ سازی لازم برای ایجاد انگیزه پرداخت زکات در جامعه صورت گیرد، گفت: در این راستا دستگاه‌های عضو شورای زکات باید منسجم و هدفمند رسالت ها و وظایف خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز در جلسه شورای زکات استان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد با اشاره به اینکه زکات از تاکیدات دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) است، گفت: زکات کارکردهای مختلفی دارد که از آن جمله می توان به کاهش فقر، کاهش شکاف طبقاتی و رفع مشکلات و گرفتاری های گوناگون جامعه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ سازی لازم برای ایجاد انگیزه پرداخت زکات در جامعه صورت گیرد، بیان داشت: در این خصوص باید با استفاده از ابزارها و کارکردهای هنر در راستای جمع آوری زکات در جامعه تمهیدات لازم صورت گیرد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه دستگاه‌های عضو شورای زکات باید منسجم و هدفمند رسالت ها و وظایف خود را انجام دهند، خاطرنشان کرد: در این راستا باید برنامه ریزی ها هدفمند و مستمر اجرا شود تا جمع آوری زکات برای حل مشکلات جامعه به حداکثر برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، افزود: این برنامه نیز باید با هدف و برنامه ریزی های لازم انجام شود تا کمک ها به دست افراد نیازمند در شهرها، روستاها و مناطق محروم برسد.

 وی در پایان یادآور شد: بسیار دغدغه دارم تنظیم و توزیع مشارکت های مردمی منظم به دست همه نیازمندان برسد و بر همین اساس باید از تجربه کسانی که در این زمینه تلاش های زیادی داشته اند استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha