جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد: در روزهای شیوع ویروس کرونا طلاب و روحانیون همگام با سایر نیروهای جهادی به یاری مردم شتافته و در این حوزه فعالیت های خوبی انجام داده اند و تا کنترل و مهار این بیماری در کنار مردم به خدمات رسانی مشغول خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور، ظهر روز شنبه ۲۳ فروردین ماه، طی سخنانی در مراسم معرفی مدیر جدید حوزه علمیه لرستان و تکریم سرپرست سابق حوزه استان، از طریق ویدئو کنفرانس، حوزه های علمیه را پرچمداران صیانت و گسترش باورهای دینی اخلاقی در جامعه دانست و گفت: حوزویان تمام تلاش خود را برای جذب جوانان مومن، ولایی و مستعد به حوزه های علمیه را بکار گیرند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت در بین مردم شأن و جایگاه ویژه ای دارد، خاطر نشان کرد: در روزهای شیوع ویروس کرونا طلاب و روحانیون همگام با سایر نیروهای جهادی به یاری مردم شتافته و در این حوزه فعالیت های خوبی انجام داده اند و تا کنترل و مهار این بیماری در کنار مردم به خدمات رسانی مشغول خواهند بود.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام سیدمحمدباقر موسوی در مدت سرپرستی حوزه علمیه لرستان، ادامه داد: حجت الاسلام سید محمدباقر موسوی از روحانیون پرتلاش و باانگیزه است که در دوره سرپرستی در حوزه استان لرستان اقدامات و خدمات قابل توجهی از خود به جای نهاد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به اینکه حجت الاسلام احد عبداللهی، مدیر جدید حوزه استان نیز از روحانیون بومی و پرتلاش استان است، اظهار کرد: انتظار می رود مدیر جدید در راستای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف حوزه استان و تربیت طلاب انقلابی، مهذب و باانگیزه قدم های موثری بردارد .

وی در پایان بر ایجاد پویایی و نشاط تهذیبی و علمی در بین طلاب تاکید کرد و گفت: با تقویت فعالیت های تهذیبی و علمی در مدارس می توان به تربیت طلابی مهذب، فاضل و کارآمد پرداخت.

اقدامات حوزه لرستان

در این جلسه همچنین حجت الاسلام سیدمحمدباقر موسوی، سرپرست سابق حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه خدمت به تعلیم و پرورش طلاب مهذب و کارآمد در واقع سربازی و خدمت به دستگاه اهل بیت(ع) است، گفت: افتخار خدمت به ساحت مقدس امام عصر(عج ) را داشته و دارم و از این بابت بسیار خوشحالم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سرپرستی در حوزه علمیه استان لرستان تاکنون بودجه امور جاری حوزه از محل کمک خیران تأمین شده است، افزود: در این مدت خیران حوزه را یاری نکرده اند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه رایزنی ها و پیگیری ها برای ساخت اردوگاه فرهنگی مفتاح حوزه علمیه استان لرستان انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا موافقت نامه استاندار، مدیرکل منابع طبیعی و سایر نهادهای مربوطه اخذ شده و چند قطعه زمین نیز برای این اردوگاه تعیین شده که با مشخص شدن نهایی یکی از قطعات، بزودی کلنگ اردوگاه به زمین خواهد زده شد.

حجت الاسلام موسوی همچنین از افتتاح مهمانسرای حوزه علمیه استان لرستان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: مهمانسرای حوزه استان آماده استفاده اساتید حوزوی است.

وی در ادامه به شیوع ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: حوزویان استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در کنار مردم بوده و در عرصه بازدید از بیمارستان ها و مراکز درمانی مرکز استان و تمام شهرستان ها، تجهیز و دفن اموات کرونایی، خدمت به بیماران کرونایی و ضدعفونی و گندزدایی  معابر عمومی حضوری جهادی داشته و دارند .

سرپرست سابق حوزه علمیه استان لرستان یادآور شد: روحانیون و طلاب همدلی و اتحاد خود را در خدمت رسانی به سیل زدگان لرستانی در سال گذشته به اثبات رساندند و تا برگشت مردم به زندگی عادی در خدمت رسانی به آنان حضوری موفق و درخشان داشتند .

وی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از یک هزار و ۲۵۰ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه استان لرستان در سه سطح به فراگیری علوم حوزوی مشغول هستند، گفت: امید می رود با برنامه ریزی حجت الاسلام عبداللهی، مدیر جدید حوزه علمیه لرستان که از روحانیون ارزشی و پرتلاش هستند، شاهد پویایی و نشاط روزافزون تهذیبی علمی در مدارس استان باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha