دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تربیت معنوی

حوزه / تربیت معنوی صرفا به معنی آموزشهای دینی نیست در واقع تربیت معنوی و آموزشهای دینی باهم فرق دارند هرچند که نسبتی می توانند با هم برقرار کنند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  دکتر علی رضا رحیمی در نشست علمی با موضوع تربیت معنوی کودکان که به همت موسسه خاتم و به‌صورت اینترنتی برگزار شد،اظهار داشت: تربیت معنوی تنها در این خلاصه نمی‌شود که ما بچه‌ها را درشرایطی قرار دهیم که به مسائل دینی و یا آموزه های دینی برسند .

وی ادامه داد: تربیت معنوی صرفا به معنی آموزشهای دینی نیست درواقع تربیت معنوی و آموزشهای دینی باهم فرق دارند هرچند که نسبتی می توانند با هم برقرار کنند .

رحیمی  با بیان این که در تربیت معنوی قبل از راهبردها و روشها باید ابتدا ماهیت آن مشخص شود، ابراز داشت:  وقتی ما حرف از خدا میزنیم درواقع از  مهم‌ترین راز هستی و مهمترین امر معنا دار سخن می گوییم.

وی ادامه داد: اگر همه امور معنادار را کنار هم بچینیم در انتها به یک معنای اساسی و مفهوم راز آلود که همیشه ذهن ما را به خود جلب میکند می رسیم .

استاد جامعه المصطفی تاکید کرد: تربیت معنوی اول از تربیت معنادار شروع می‌شود و درواقع مواجه کردن و تربیت کردن بچه‌ها با امور معنادار زندگی شان است  که می تواند برای هرکسی به یک شکل باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha