جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هادی العامری

حوزه/ هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق نسبت به برنامه ریزی ترکیه برای ایجاد کمربندی امنیتی مشابه کمربند امنیتی شمال سوریه هشدار داد و از آنکارا خواست فورا از اراضی عراقی عقب نشینی کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق نسبت به برنامه ریزی ترکیه برای ایجاد کمربندی امنیتی مشابه کمربند امنیتی شمال سوریه هشدار داد و از آنکارا خواست فوراً از اراضی عراقی عقب نشینی کند.

العامری در بیانیه ای گفت: با نگرانی شدید حملات گسترده ترکیه به شمال عراق را پیگیری می کنیم، این حملات با هر بهانه ای که باشد، مردود است و هیچ توجیه بین المللی یا قانونی یا شرعی برای آن وجود ندارد. حملات اخیر با تمامی تجاوز های گذشته فرق داشته است به گونه ای که حملات به عمق ۲۵ کیلومتری رسیده و تعداد زیادی از نیرو های ترکیه حضور داشتند.

وی افزود: این  حملات نشانه های خطرناکی به همراه دارد و به نظر می رسد ترک ها می خواهند سیاست عمل انجام شده را تحمیل کنند و به دنبال تشکیل کمربند امنیتی مشابه کمربند امنیتی در شمال سوریه هستند، لذا نسبت به این طرح هشدار می دهیم و از دولت ترکیه می خواهیم فوراً از اراضی عراقی عقب نشینی کند.

رئیس ائتلاف فتح ادامه داد: این اقدامات تجاوزکارانه به مصلحت دو کشور که دارای روابط تاریخی، دینی و برادارنه گسترده هستند و روابط اقتصادی پیشرفته ای دارند، نیست.

العامری از دولت عراق خواست سکوت خود را بشکند و تمامی اقدامات دیپلماسی و سیاسی مناسب را برای پایان این تجاوزات پی در پی انجام دهد و این موضوع را در اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و محافل بین المللی مطرح کند.

رئیس ائتلاف فتح تمامی قدرت های ملّی عراق را به اتخاذ موضع یکپارچه برای حفظ حاکمیت عراق و پایان این تجاوزها دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha