شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضور نیرو های ترکیه در عراق

حوزه/ "رعد الماس" برپایی اردوگاه های نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق را "اشغالگری" توصیف و از تعامل دولت مصطفی الکاظمی با اقدامات ترکیه ابراز تعجب کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "رعد الماس" عضو ارشد ائتلاف دولت قانون عراق برپایی اردوگاه های نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق را "اشغالگری" توصیف کرد و از تعامل دولت مصطفی الکاظمی با اقدامات ترکیه ابراز تعجب نمود.

وی اشاره کرد: حمله نیرو های ترکیه به شمال عراق به ویژه در شهر "دهوک"، متوقف نشده و این مسئله موجب آواره شدن ده ها خانواده شده و بمباران ترکیه باعث قربانی شدن شهروندان بی گناه شده است.

عضو ائتلاف دولت قانون با بیان اینکه برپایی اردوگاه های نظامی ترکیه در شمال عراق نوعی اشغالگری است، از سکوت دولت الکاظمی و عدم اتخاذ تدابیر قانونی در مقابله با یورش ترکیه ابراز تعجب کرد.

الماس اشاره کرد: تعامل دولت الکاظمی با حملات ترکیه بسیار ضعیف و ناامید کننده است و وزارت امور خارجه هیچ تصمیمی در محکومیت این حوادث ندارد.

نماینده سابق مجلس عراق با حضور نیرو های بیگانه در کشور مخالفت کرد و گفت: مصوبه مجلس نمایندگان در اخراج تمامی نیرو های بیگانه از کشور تنها شامل آمریکا و کشور های دیگر نمی شود، بلکه ترکیه را هم در بر می گیرد؛ چرا که ترکیه مرتکب اقدامات نظامی غیر قانونی می شود و با جنگنده ها و پهباد های خود حریم هوایی عراق را نقض و اقدام به بمباران می کند، بدون اینکه دولت هیچ حرکتی از خود نشان دهد.

شایان ذکر است که نیرو های ترکیه در کردستان عراق به ویژه در منطقه دهوک اردوگاه های نظامی دارد و گاه گاهی اقدام به بمباران می کند که منجر به قربانی شدن شهروندان عادی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha