سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شهادت امام جواد(ع)

حوزه/ در زمان امامت حضرت جواد(ع) شیعیان درباره ایشان با مسأله جدیدی مواجه بودند که در این خاندان بی سابقه بود و آن سن امامت حضرت بود که در ۸ سالگی به امامت رسیدند و هضم این مسئله برای شیعیان مشکل بود ،ولی امام با آن شخصیت معنوی و علمی پخته ای که داشتند همه مخالفان و شبهه افکنان را خلع سلاح کرده بودند.

منیرالسادات موسوی، استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با تسلیت سالروز شهادت امام محمد تقی حضرت جواد ائمه علیه السلام، گفت: حضرت محمد بن علی ملقب به جوادالائمه (ع)  از همان زمان تولد مبارکشان  منشأ خیرات کثیر برای شیعیان بودند. از جمله این برکات می توان به جریان ولادت  حضرت اشاره کرد که موجب رفع شبهاتی در مورد امامت حضرت رضا (علیه السلام) شد.  وجود نازنین امام رضا (ع) تا سن ۴۷ سالگی هنوز صاحب فرزندی نبودند و این مسأله از نگاه مغرضین دور نبود و با تولد حضرت جواد(ع) این شبهه دفع شد.  

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین با اشاره به اینکه برکت امام جواد(ع) به تولد ایشان خلاصه نمی شود،  عنوان کرد: با توجه به اوضاع فکری و اعتقادی آن زمان و شبهات مطروحه، امام مسئولیت سنگینی داشتند؛ امام(ع) با سن کمی که داشتند به سءالات و شبهات پاسخ می دادند و این امر باعث محکم تر شدن ایمان شیعیان می شد.  

 موسوی با اشاره به اینکه امام در آن زمان با گروه غلو کنندگان مواجه بود، بیان کرد: این فرقه، از بدترین فرقه ها محسوب می شد که در آن زمان در مورد ائمه اطهار  غلو می کردند و حتی برای ائمه(ع) مقام الوهیت قائل می شدند و این ضربه به اعتقادات شیعه می زد.

وی تصریح کرد: در زمان امامت حضرت جواد(ع) شیعیان درباره ایشان با مسأله جدیدی  مواجه بودند که در این خاندان بی سابقه بود و آن سن امامت حضرت بود که در ۸ سالگی به امامت رسیدند و هضم این مسئله برای شیعیان مشکل بود ،ولی امام با آن شخصیت معنوی و علمی پخته ای که داشتند که همه مخالفان و شبهه افکنان را خلع سلاح کرده بودند.  

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: امام با علم لدنی و شخصیت والایی که داشتند در آن برهه از زمان کشتی تشیع را از طوفان پرتلاطم عبور دادند.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha