سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار رییس کمیته امداد قم با آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ دشمن همیشه در صدد ایجاد فاصله بین روحانیت و دانشجو است. تلاش امام راحل این بود این که حوزه و دانشگاه از همدیگر بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در قم گفتند: دشمن همیشه در صدد ایجاد فاصله بین روحانیت و دانشجو است. تلاش امام راحل  این بود این فاصله از بین برود و هر دو نهاد از همدیگر بهره ببرند. اگر این دو نهاد با هم مرتبط باشند آثار آن نصیب جامعه خواهد شد.

 ایشان افزودند: دشمن همه تلاشش جدایی بین حوزه و دانشگاه است و برای همین سعی دارند هر طوری است فاصله ایجاد کنند.

معظم له بیان داشتند: باید سعی کرد با انجام برنامه بهتر این برنامه دشمن را خنثی کرد و حوزه را بیش از گذشته به دانشگاه نزدیک تر  و ارتباط را هم بیش از پیش قوی تر کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با بیان این که امروز شاهد هجمه های فراوان علیه حوزه هستیم، گفت: همین مسئله باعث شد با جدیت تمام وارد عرصه دفاع از حوزه علمیه شویم  و همه تلاشم را برای از بین بردن مظلومیت حوزه علمیه در جامعه  و مجلس انجام خواهم داد.

وی بیان داشت: از جمله این مظلومیت که حوزه علمیه در آموزش عالی جایگاهی ندارد. 

حجت الاسلام والمسلمین فلاحی گفت: حوزه های علمیه با این که آموزش عالی هستند ولی کمتر مورد توجه دولت مردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و قرار است با انجام طرح و برنامه هایی حوزه به جایگاه اصلی برسد.

سخنگویی آموزش و تحقیقات مجلس افزود: محدودیت و بی مهری تنها در باب معیشت طلاب و روحانیون نیست، بلکه در بحث آموزش است. اگر این مسئله تاکنون به اینجا رسیده چون حوزه علمیه نماینده پارلمانی برخلاف جامعه المصطفی در مجلس ندارد و نداشته تا از حق و حقوقش دفاع کند.

۳۱۳/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha