پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 911508
۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
امام جمعه موقت یزد

حوزه/ مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدجواد آیت اللهی ۲۶ خرداد ۱۳۴۹ شمسی در شهر یزد متولد شد و از همان دوران کودکی از استعداد و حافظه ای قوی برخوردار بود، چنانکه در ۶ سالگی بخش زیادی از قرآن کریم را از حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدجواد آیت اللهی ۲۶ خرداد ۱۳۴۹ شمسی در شهر یزد متولد شد. او از همان دوران کودکی از استعداد و حافظه ای قوی برخوردار بود، چنانکه در ۶ سالگی بخش زیادی از قرآن کریم را از حفظ کرد. 

بیشتر بخوانید:

امام‌جمعه موقت یزد درگذشت

او از ده سالگی و در اوج انقلاب اسلامی ایران ضمن سایر تحصیلات، نزد پدر بزرگوارشان به تحصیلات مقدماتی علوم دینی پرداخت و پس از مدتی وارد حوزه علمیه یزد شد و در مدرسه خان سکنی گزید.

اساتید یزد

مقدمات و بخشی از سطح را نزد استادانی چون حاج شیخ محمدباقر صمدی، حاج شیخ مرتضی میرزائی، حاج شیخ غلامرضا ریسمانیان، شیخ محمد رحیمی، مرحوم حاج شیخ میرزا حسن ابوترابی، حاج سیٌد صدر الدین طباطبائی و حاج شیخ محمود علومی فرا گرفت؛ و در ۱۴ سالگی در حرم مطهر حضرت ثامن الائمه حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) به دست پدر بزرگوارشان به لباس روحانیت ملبس شد.

هجرت به قم / اساتید

آنگاه به منظور ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه قم شد و سطح عالی را نزد آیات اعتمادی، محمدی، دوز دوزانی، پایانی و موسوی تهرانی به پایان برد و در شرایطی که ۲۰ سال از عمر شریفش نگذشته بود در حوزه درس خارج فقه و اصول بزرگانی چون آیات عظام فاضل لنکرانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، سبحانی، میرزا جواد تبریزی و ... شرکت کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین حاج سید محمد جواد آیت اللهی  همچنین به مدت هفت سال در درس تفسیر آیت الله العظمی جوادی آملی شرکت کرد و شرح منظومه و اسفار را نزد آیت الله عباسی آموخت و از محضر درس اخلاق و عرفان آیت الله العظمی بهاء الدینی، آیت الله سید عباس کاشانی، آیت الله شب زنده دار و آیت الله احمدی میانجی  بهره مند شد.

بخوانید و بشنوید:

آخرین سخنرانی امام جمعه فقید موقت یزد + صوت کامل

وی علاوه بر اخذ اجازه روایت از آیت الله العظمی بهاء الدینی، آیت الله العظمی فاضل لنکرانی، آیت الله العظمی سید محمد هاشمی، آیت الله حاج سید عباس کاشانی و  آیت الله حاج شیخ جلال الدین آیت اللهی تفتی یزدی، اجازاتی نیز در زمینه امور حسبیه از مراجع بزرگوار دریافت داشت.

از اولین تألیفات وی می شود به دو اثر زیر اشاره کرد:

 - اتمام الفائده فی تفسیر المائده

- کلیمة فی الاجماع و کلیمة فی الولایة 

آن مرحوم در اواخر سال ۱۳۷۶ شمسی پس از درگذشت پدربزرگوارشان و به دنبال ارسال طومارهایی از اهالی یزد، به حضور برخی از مراجع عظام رفته و در خواست مراجعت  به یزد وطن اصلی خود را مطرح کرد که مورد استقبال قرار گرفت و از اوائل سال ۱۳۷۷ شمسی علاوه بر اقامه نماز جماعت در مسجد مصلای عتیق و سر دو راه، به تدریس فقه، اصول و کلام در مقطع سطح، در حوزه علمیه یزد نیز مشغول شد.

وی  از سال ۱۳۹۰ به عنوان امام جمعه موقت یزد منصوب شد و به ارشاد و راهنمایی مردم دارالعباده می پرداخت.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمدجواد آیت اللهی پس از اقامه آخرین نماز جمعه شهر یزد همزمان با میلاد امام رضا(ع)، اواخر تیرماه دچار بیماری کووید19 شد و پس از بستری در بیمارستان و بخش مراقبت های ویژه، امروز همزمان با شهادت امام محمدباقر(ع) دارفانی را وداع گفت و به لقاء الله پیوست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha