جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
استاندار یزد

حوزه/ آن زمان مدارس در دو شیفت فعالیت می کرد و من از بچه‌های محله سیدگلسرخ و شهید مدنی بودم و در کلاس سوم دبستان مدرسه احمدی درس می خواندم که پدرم شهید شدند، ظهر وقتی از مدرسه به خانه رسیدم، خبر شهادت پدر را به خانواده داده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، محمدعلی طالبی، شب گذشته در آیین رونمایی از لوگوی دومین کنگره ۴۰۰۰شهید استان یزد که با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان بسیجی و با پخش مستقیم از شبکه سیمای تابان یزد از ساعت ۲۳:۳۰ آغاز شد؛ اظهار داشت: کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد برای دومین بار در استان برگزار می شود.

وی ابراز کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی‌های خوب دستگاه‌های مختلف به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکیل کمیته‌های مختلف این کنگره بسیار متفاوت از دیگر کنگره‌ها برگزار می‌شود.

استاندار یزد خاطر نشان کرد: همه‌ وجوه استان تحت تأثیر برگزاری این کنگره قرارخواهد گرفت و در همه عرصه های هنری، فرهنگی، اجتماعی عمرانی خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد:کنگره ۴۰۰۰ شهید استان یزد به بهترین شکل پیوند دهنده قلب ها با شهدا باشد و مردم استان از فرصت مغتنمی که با برگزاری این کنگره ایجاد می شود از سیره و روش شهدای هشت سال دفاع مقدس بهره مند شوند.

*خاطره ای از زمان شهادت پدر استاندار یزد

استاندار یزد که فرزند شهید «حاج یدالله طالبی» است در ادامه سخنانش یاد و خاطره پدر شهیدش را گرامی داشت و با یادآوری خاطرات شهادت پدر، گفت: آن زمان مدارس در دو شیفت فعالیت می کرد و من  از بچه‌های محله سیدگلسرخ و شهید مدنی بودم و در کلاس سوم دبستان مدرسه احمدی درس می خواندم که پدرم شهید شدند، ظهر وقتی پس از بازگشت از مدرسه به خانه رسیدم خبر شهادت پدر را به خانواده داده بودند.

طالبی ادامه داد: با وجود اینکه خانواده گفتند در این شرایط نیازی به مدرسه رفتن نیست، ولی من چون به درس علاقه داشتم بعد از ظهر به مدرسه رفتم، در مدرسه چون متوجه شهادت پدرم شده بودند، با همراهی معلم های مدرسه و همکلاسی هایم به خانه برگشتم.

وی ابراز کرد: فقدان پدر در سن هشت سالگی بسیار سخت بود، ولی فضایی که در جامعه وجود داشت، احترام و جایگاه رفیع رزمندگان و خانواده‌های شاهد بود.

فرزند شهید حاج یدالله طالبی تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس مردم به مفاهیم ارزشی در سطح جامعه توجه داشتند که دردها و آلام خانواده های شهدا و فرزندان شهدا را تسلی می داد و ما هم با این شرایط توانستیم زندگی کنیم و روی پای خود بایستیم و فقدان پدر را تحمل کنیم.

طالبی با بیان این که  هیچ چیز نمی‌تواند جای خالی پدر را برای ما پر کند و تا همین امروز کمبود ایشان را در زندگی خود احساس می‌کنیم، خاطر نشان کرد: فضای آن زمان و رسالت مقدس شهدا برای دفاع از کیان کشور و نظام اسلامی و شهادت آنان در این راه، سبب تسلای ما می‌شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد رضا فوقانی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    خوب با خون پدرش معامله میکنه اقای استاندار پسر کو ندارد نشان از پدر...... برو ببین پدرت واسه چی شهید شد