جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضایی

حوزه/ استاندار اصفهان انتخاب کاشان به عنوان «شهر نهج البلاغه» را به مردم متدین و ولایتمدار شهرستان کاشان تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، عباس رضایی، استاندار اصفهان در پیامی انتخاب کاشان به عنوان «شهر نهج البلاغه» را به مردم متدین و ولایتمدار این شهرستان تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از آنجایی که کاشان به شهر دارالمومنین و شهر نهج البلاغه معروف و مشهور است، نشان از قدمت دین و مذهب شیعه در این منطقه است.

این خطه یکی از نخستین شهرهایی بوده که مردمانش به دین مبین اسلام و مذهب شیعه گرویدند و شخصیت هایی نظر ملامحسن فیض، ملا فتح الله کاشانی، ملا احمد و ملامهدی نراقی، ملاحبیب الله شریف، غیاث الدین جمشید کاشانی، محتشم کاشانی، صباحی بیدگلی، قصاب کاشانی، کلیم کاشانی، شیبانی، رضا عباسی، خاندان غفاری، سپیده کاشانی و سهراب سپهری از این خطه در زمینه های فقه، اصول، روایات، ادبیات، شعر، خوش نویسی و نقاشی سرآمد بوده اند.

دارالمومنین کاشان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در تربیت ده میلیون نفر حافظ قرآن کریم و تاکیدات ایشان در خصوص کتاب نهج البلاغه، امروز دارای بیش از هزار حافظ قرآنی، حافظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است که قطعاً جایگاه بزرگی را در زمینه قرآنی به خود اختصاص داده است.

اینجانب بر خود لازم می دانم انتخاب کاشان به عنوان شهر نهج البلاغه را به مردم متدین و شریف استان بویژه مردم ولایتمدار شهرستان کاشان تبریک و تهنیت عرض نمایم و از تلاش و همت آحاد مردم که در راه ترویج قرآن و عترت و نهج البلاغه و عمل به آنها در جامعه اسلامی با حول و قوه الهی و استعانت از حضرت صاحب الزمان «عجل الله تعالی فرج شریف» قدم بر می دارند تقدیر و تشکر نمایم.

امید است به برکت قرآن و نهج البلاغه که به عنوان فرهنگ سازترین کتاب در دسترس همگان است و امروز بیشتر از همیشه ملت و جامعه اسلامی ما به نهج البلاغه نیازمند است، بتوانیم در کنار تأسی به ائمه اطهار به هدف غایی خود که همان سعادت بشری و تحقق الهی است دست یابیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha