شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قپانی

حوزه / معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کاشان گفت: در بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند ایجاد اتاق فکر برای برنامه ریزی و تصمیم گیری واحد هستیم و باید چارچوب و حد و مرزهایی تعریف شود و هر دستگاه وظایف خود را به درستی بشناسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، عباسعلی قپانی پور، در نشست بررسی اجرای دستورالعمل های حجاب و عفاف در ادارات شهرستان، امر به معروف و نهی از منکر را دارای گسترده وسیعی از اقدامات فرهنگی و اجتماعی در سطوح مختلف دانست و گفت: بحث امر به معروف و نهی از منکر دارای سرفصل های بسیاری از بیان تا نوع نگاه، لباس، اخلاق، رفتار، مبارزه با فساد اجتماعی و اقتصادی و... است که تمامی این موارد می تواند از مصادیق عمل به امر به معروف محسوب شود.

وی در ادامه با اشاره به نیاز وحدت رویه و انسجام همگانی در راهبرد و ترویج حجاب، ادامه داد: بسیاری از دستگاه های اجرایی اقداماتی به صورت پراکنده انجام می دهند که این امر هیچ گاه ما را به هدف درستی نمی رساند، چراکه برنامه ریزی مدون، انسجام، تقسیم بندی وظایف، کار گروهی و عمل درست به آن و توجه به واقعیت ها و مسائل روان شناسی و اجتماعی و تعیین چارچوب می تواند به حفظ ارزش های اسلامی در مورد حجاب کمک کند.

قپانی پور استفاده از زور و اجبار در ترویج حجاب را ناموفق ارزیابی و خاطر نشان کرد: رسانه های بیگانه هر روز با یک تهاجم جدید  در حال برنامه ریزی برای نابود کردن کانون خانواده و ترویج بی حجابی و در نهایت عادی سازی آن در جامعه هستند، در مقابل این امر برخورد قهری جوابگوی این تهاجم نخواهد بود و لازم است ما نیز از بنیان خانواده ارزش های عفاف و حجاب در زنان و غیرت مندی مردان را نهادینه کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان تاکید کرد: برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی برای کودکان از طریق خانواده و مدرسه تا رسیدن به سن بلوغ در دستور کار قرار بگیرد تا از ریشه بتوانیم فرهنگ عفاف و حجاب و غیرتمندی برای دختران و پسران را با حمایت و کمک مردم نهادینه و اجرایی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha