سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تبریز

حوزه / رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی از برگزاری مرحله استانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز به نقل از روابط عمومی اوقاف آذربایجان شرقی، عزیزعلی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان با اعلام این خبر گفت: مرحله استانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم از امروز ( ۱۵ مردادماه ) به مدت ۲ روز در ۱۱ رشته در تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان (آقایان)، دعاخوانی، هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم (آقایان) و تفسیر عمومی قرآن کریم بین متسابقان برگزار می‌شود.

عزیزعلی ادامه داد: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا ثبت‌نام از شرکت کنندگان در چهل‌و سومین دوره مسابقات قرآن از ۶ اردیبهشت ماه الی ۱۶ خردادماه انجام شد متأسفانه به دلیل شیوع کرونا و مشکلات پایگاه اینترنتی تعداد ثبت‌نام کنندگان نسبت به سال‌های گذشته بسیار پایین بود

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از شهرستان‌های استان تعداد ثبت‌نام کنندگان به حد نصاب نرسید ﺍﻣﺴﺎﻝ ﻃﺒﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﺭﯾﺰﯼ‌ﻫﺎ براساس صرفه‌جویی در هزینه‌ها، مدیریت زمان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مراقبت بهداشتی در ایام کرونایی ﻭ همچنین ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺑﻪ‌ﻋﻤﻞ ﺁﻣﺪﻩ مرحله شهرستانی و استانی ﭼﻬﻞ‌ﻭﺳﻮﻣﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ طی دو روز ۱۵ و ۱۶ مرداد ماه، برادران درمحل اداره کل اوقاف وامور خیریه استان وخواهران درامامزاده سیدابراهیم (ع) شهرستان تبریز برگزار می شود .

وی با بیان اینکه ۳۰۷ نفر در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند، افزود: از این تعداد ۱۵۴ نفر آقا و ۱۵۳ نفر از بانوان هستند که طی دو روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. آزمون کتبی مرحله استانی رشته تفسیر عمومی و رشته‌های معارفی این دوره از مسابقات نیز به‌صورت همزمان با سراسر کشور، ۲۴ مردادماه با حضور ۶۳ شرکت‌کننده در تبریز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha