دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امر به معروف

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نهاد امربه معروف و نهی از منکر، نماد خودارزیابی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم تکریم و معارفه دبیرستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر مازندران گفت:امر به معروف و نهی از منکر از فریضه‌های مهم و واجب جامعه دینی و اسلامی است که برای تحقق اهداف آن آحاد جامعه باید احساس مسئولیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه صحنه امر به معروف و نهی از منکر با ناملایماتی همراه است که هر فردی وارد این میدان شد خودرا برای بسیاری از ناگواری‌ها آماده می‌کند افزود: نهاد امربه معروف و نهی از منکر نماد خودارزیابی است.

وی با تاکید بر کمک معنوی و مادی همه مسئولان به این نهاد گفت: مردم هم باید وارد این عرصه شوند تا از ظرفیت همه جانبه استفاده کنیم.

توجه بیش از پیش به این واجب الهی مغفول مانده

مدیر کل امور استان‌های ستاد امر به معروف کشور نیز در این مراسم با اشاره به رویکرد جدید وپویاسازی این ستاد بر توجه بیش از پیش به این واجب الهی مغفول مانده و تبیین روش‌های جدید تاکید کرد.

حجت الاسلام حامد ترکاشوند با بیان اینکه هرزمان نامی از امر به معروف آورده می‌شود بحث عفاف وحجاب مطرح می‌شود در صورتی که این امر حوزه‌های مختلفی دارد اگر بتوانیم مطالبه گری را به درستی درجامعه تشریح وتخصصی کنیم موج عظیم مردم به این فریضه الهی می‌پیوندند.

ترکاشوند به تبیین ۱۶ عرصه تخصصی درزمینه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر به صورت تخصصی از جمله اجتماعی، اداری، اقتصادی، تعلیم و تربیت، حقوقی، فرهنگی، کارگری، مبارزه با مفاسد، هنر رسانه و دیگر عرصه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: این ستاد که در سال ۱۳۷۲ تشکیل شد به فرموده امام راحل باید مردمی باشد تا بر فعالیت قوا نظارت داشته باشد.

در این مراسم با قدردانی از خدمات خلیل صالحی، مهرداد محمدی دبیر ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر مازندران معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha