پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی اصغر زارعی-قائم مقام حوزه علمیه همدان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری گفت: در جلسات ستاد مردمی غدیر، با معرفی کمیته‌های مختلف برآن شدیم تا با نصب پرچم سر در هر خانه‌ای ضمن تغییر چهره شهر پیام این روز را به همه مردم برسانیم.

حجت الاسلام علی اصغر زارعی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تبریک عید غدیر به اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری جشن‌های غدیری اشاره کرد و گفت: در یکی از این برنامه‌ها که با محوریت حوزه و همراهی اداره تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه بهار طرحی و در حال اجرایی شدن است، طرح هر خانه یک پرچم می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه در این ایام تمامی شهرها و مناطق باید رنگ و بوی غدیر به خود بگیرند، بیان کرد: در جلسات ستاد مردمی غدیر، با معرفی کمیته‌های مختلف برآن شدیم تا با نصب پرچم سر در هر خانه‌ای ضمن تغییر چهره شهر پیام این روز را به همه مردم برسانیم.

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه وظیفه امروز ما از بین بردن غبار غفلت از غدیر است، گفت: در این ایام خواندن خطبه غدیر و مطالب در زمینه غدیر قطعا دارای تازگی‌هایی برای شنوندگان است.

وی افزود: منابع خوبی در حوزه غدیر وجود دارد که متاسفانه آن طور که باید از آنها استفاده نکرده‌ایم و به آن نپرداخته‌ایم و باید گفت که از صدا و سیما تا مراکز متولی فرهنگ همچون ارشاد، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه نسبت به این امر کوتاهی کرده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری خواستار ورود جدی رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی برای ترویج غدیر در جامعه شد و اظهار داشت: بزرگانی چون علامه امینی زحمات فراوانی برای احیای حق ولایت کشیده‌اند و لذا تا فرصت وجود دارد باید از این منابع استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای از بین بردن مهجوریت غدیر نیاز به بسیج عمومی داریم، عنوان کرد: مردم ثابت کرده‌اند که در امور دینی اگر موضوع توسط خواص خوب تبیین شود به خوبی در میدان حاضر می‌شوند، نمونه آن هم محرم و صفر و شور برگزاری آن است.

حجت الاسلام زارعی با اشاره به اینکه فرهنگ مهاجم غرب، به دنبال زیر سوال بردن غدیر است، گفت: امروز باید با برنامه ریزی لازم و آموزش مورد نیاز، برای مقابله با تهاجم دشمن به میدان بیاییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha