پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دانشگاه

حوزه/ با هدف ارزش‌آفرینی و اثربخشی صنعتی، اجتماعی و منطقه‌ای، رؤسای دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری یزد توافق‌نامه تأسیس، راه‌اندازی و اداره پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد را امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با هدف ارزش‌آفرینی و اثربخشی صنعتی، اجتماعی و منطقه‌ای، رؤسای دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری یزد توافق‌نامه تأسیس، راه‌اندازی و اداره پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد را امضا کردند.

براساس این توافق‌نامه که پیش از ظهر امروز در چارچوب دستورالعمل مصوب هیأت امنای دانشگاه یزد به امضای طرفین رسید، زمینی به مساحت 25 هکتار از اراضی دانشگاه یزد به مدت 33 سال برای راه‌اندازی این پردیس اختصاص یافت. 

پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد شامل اجزای مختلف زنجیره توسعه نوآوری و فناوری شامل مرکز نوآوری، شتاب دهنده، مرکز رشد، ساختمان‌های استیجاری و اراض پردیس می‌شود که حاکمیت آن شامل تصویب چارچوب‌های کلان و نظارت عالیه بر آن بر عهده هیأت امنای دانشگاه است.

این پردیس از لحاظ ساختاری زیرمجموعه دانشگاه یزد محسوب شده و زیرنظر شورای راهبری و سیاستگذاری پردیس فناوری و صنعتی متشکل از رئیس دانشگاه به عنوان رئیس شورا، رئیس پردیس فناوری و صنعتی به عنوان دبیر شورا، سه تن از اشخاص حقیقی از دانشگاه و صنعت به پیشنهاد رئیس دانشگاه، رییس پارک علم و فناوری یزد و یک نفر شخص حقیقی به پیشنهاد رئیس پارک، اداره می‌شود.

در چارچوب این توافق‌نامه، شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پردیس فناوری و صنعتی مشروط به ارزیابی و تأیید پارک علم و فناوری یزد می‌توانند از امتیازهای قانونی پارک و تمام یا بخشی از خدمات و حمایت‌های پارک مشابه سایر واحدهای فناور مستقر در پارک بهره‌مند شوند.

بر همین مبنا مقرر شد حداقل یک‌سوم از ظرفیت‌های استقرار پردیس فناوری و صنعتی، به واحدهای فناور معرفی‌شده از سوی پارک علم و فناوری یزد اختصاص داده شود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha