جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین کشمیری عید غدیر را به جهان اسلام تبریک گفت و اشاره کرد: اولین کسی این روز را عید اعلام کرد، حضرت رسول اکرم (ص) بود؛ چرا که عید غدیر ضامن بقای اسلام و روز هدایت امت به راه استوار است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا عید غدیر را به جهان اسلام تبریک گفت و اشاره کرد: اولین کسی این روز را عید اعلام کرد، حضرت رسول اکرم (ص) بود؛ چرا که عید غدیر ضامن بقای اسلام و روز هدایت امت راه استوار است.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری در سخنانی به مناسبت عید غدیر گفت: در روز عید غدیر حضرت نبی اکرم (ص) بعد از قرائت خطبه غدیر، حضرت علی (ع) را به عنوان امیرالمؤمنین معرفی کرده و سپس سایر حاضران با حضرت امیرالمؤمنین (ع) بیعت کردند که از جمله آنها شیخین بودند حتی عمر گفت: (بخ بخ لک یا ابن أبی طالب، أصبحت مولای ومولی کلّ مسلم). (تبریک، تبریک، ‌ای فرزند ابوطالب، تو اکنون مولا و رهبر من و هر مسلمانی هستی).

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: این اقدام نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم)، همان راهی است که انبیا و پیامبران قبل می رفتند و برای استمرار رسالت در دست شخصی امانتدار، جانشینی برای خود تعیین می کردند تا از آن در برابر هجمه کافران و منافقان حمایت کنند و از آن در برابر هر دشمن خارجی که موجودیت آن را تهدید می کند، محافظت نماید.  بنابراین روز عید غدیر، روز ضمانت بقای اسلام، روز هدایت امت به راهی استوار و قطب نمای راه اسلام و معیار حق و روز هدایت به سوی امامت و جانشینی مولی الموحدین حضرت علی امیرالمؤمنین (علیه السلام) است، به همین خاطر به حقّ عید بزرگ خداست که با اصل دین و استمرار آن در ارتباط است.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری در بخش دیگر سخنان خود اشاره کرد: عید غدیر برای مسلمانان مایه خیر دنیا و آخرت است که از جمله آنها موارد زیر می باشد:

اول: کامل شدن دین و نعمت. در روز عید غدیر دین اسلام کامل شد و اگر نعمت خداوند بر تمامی مسلمانان اتمام نمی شد، اگر جانشین حضرت رسول (ص) تعیین نمی شد.

دوم: ناامیدی کفار از دین اسلام. کفار فکر می کردند دین اسلام هر چقدر هم که قوی باشد با فوت حضرت رسول اکرم(ص) از بین می رود و به پایان می رسد، امّا زمانی که با چشم خود انتصاب امیرالمؤمنین (ع) را به جانشینی دیدند، ناامید شدند.

سوم: عید غدیر راهی برای زندگی همراه با آسایش است. اگر آنچه در عید غدیر اتفاق افتاد، تحقق می یافت و حضرت امیرالمؤمنین (ع) زمام حکومت را به دست می گرفت، قطعاً مسلمانان در نعمت و آسایش زندگی می کردند و صلح و آرامش حکمفرما می شد و امروز با فاجعه و مصیبت خونریزی و جنگ ها مواجه نمی شدیم و رنج فقر، درگیری ها، بیماری ها و بلا ها را نمی چشیدیم.

چهارم: بهره مندی از موهبت های الهی. دشمنانی که مانع اجرای فرمان الهی در روز عید غدیر شدند، در واقع مانع نزول نعمت های الهی شدند.

این نعمت در واقع خلافت ظاهری حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) بود که اداره امور امت را از ایشان سلب کردند. حکومت حضرت علی (ع) نعمت و موهبت بزرگی بود که امت اسلامی آن را از دست داد و بسیاری از احکام تحریف شد و با ظلم و ستم خون انسان های پاک ریخته شد، حتی برخی از دارالفتوا ها بلندگوی دشمنان اسلام و مسلمین شده و میلیون ها نفر از مسلمانان را تکفیر کرده و فتوا به قتل مؤمنین بی گناه می دهند.

پنجم: جشن عید غدیر برای شکرگذاری برای نعمت ولایت. در این روز مؤمنین به خاطر بیعت با حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) و ادای فریضه ولایت جشن می گیرند و خوشحال هستند؛ چرا که فریضه ولایت از مهمترین و بزرگترین فرائضی است که خداوند متعال بر مسلمانان واجب کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha