پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سازمان تبلیغات اسلامی

حوزه/ اداره ای در یکی از شهرستان ها مهم استان کردستان وجود دارد که متولی حوزه تبلیغی و فرهنگی است، ولی در کمال تعجب نه رئیس دارد و نه سرپرست! و به تعبیری بلاتکلیف است.

خبرگزاری «حوزه» - کردستان، اهمیت فرهنگ تا بدان جاست که رهبر معظم انقلاب از آن به اکسیژن و هوای تنفسی جامعه یاده کرده اند و  فرموده اند «فرهنگ، به معنای هوایی است که ما تنفس می کنیم، شما ناچار هوا را تنفس می‌کنید، چه بخواهید، چه نخواهید، اگر این هوا تمیز باشد، آثاری دارد در بدن شما، اگر این هوا کثیف باشد، آثار دیگری دارد. فرهنگ یک کشور مثل هواست، اگر درست باشد».

بیشتر بخوانید:

بلاتکلیفی هیئات های مذهبی بیجار در نبود سکاندار تبلیغات اسلامی

یکی از راه های سالم سازی هوای تنفسی فرهنگی جامعه و توسعه فرهنگ دینی، تقویت نهادها و دستگاه های متولی حوزه فرهنگ و به کار گماردن شایستگان در رأس این نهادها و دستگاه ها و نظارت مستمر بر آنهاست، اما در این بین اداره ای در یکی از شهرستان ها مهم استان کردستان وجود دارد که متولی حوزه تبلیغی و فرهنگی است، ولی در کمال تعجب نه رئیس دارد و نه سرپرست! و به تعبیری بلاتکلیف است.

براساس گفته مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار، نزدیک به ۶ ماه است که اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان نه تنها رئیس ندارد، بلکه توسط سرپرست هم اداره نمی شود و  با توجه به فرا رسیدن ایام عزاداری محرم و ضرورت ساماندهی هیئات مذهبی، نبود مدیر یا سرپرست در این اداره می تواند زمینه ساز بسیاری از مشکلات و ناهماهنگی ها در برگزاری عزای حسینی شود.

گلایه های نماینده طلاب و فضلای بیجار

حجت الاسلام سیدموسی محمودی، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار که نمایندگی طلاب و فضلای شهرستان را هم بر عهده دارد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سنندج، می گوید: متاسفانه همان طوری که چند روز گذشته در گفتگو با همین خبرگزاری اعلام کردم، در این شرایط حساس و ویژه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار نه رئیس دارد و نه سرپرست!!!

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: با وجود مکاتبات بسیار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان و دیگر مسئولان هنوز وضعیت این اداره در بیجار بلاتکلیف است.

این استاد حوزوی ادامه داد: مسئولان و متولیان هیئت ها و تشکل های مذهبی بیجار به علت نبود رئیس یا سرپرست در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، به صورت کامل در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی توجیه نشده اند که این می تواند برای عزاداری ها و عزاداران یک خطر بالقوه باشد.

حجت الاسلام محمودی افزود: خوشبختانه چهره های حوزوی، علمی و دینی با توان مدیریت و تخصص بسیاری در بیجار داریم، لذا می توان از بین روحانیون این شهرستان یک گزینه خوب و مناسب برای سرپرستی یا ریاست اداره تبلیغات اسلامی انتخاب کرد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار اظهار کرد: اولین شب های عزاداری های ماه محرم در بیجار گذشت و شاهد بی نظمی هایی در این عزاداری ها هستیم که بی شک این امر معلول وضعیت منفعل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان است.

وی در پایان گفت: از مسئولان درخواست داریم هرچه سریعتر رئیس یا سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بیجار را برای مدیریت بهتر عزاداری ها و مجالس دینی در این شهرستان انتخاب کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha