دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم تجلیل ازپزشکان نمونه با حضورنماینده ولی فقیه درکاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، کادر درمانی را میدان‌دار جبهه سلامت خواند و گفت: ما مدیون جامعه پزشکی و پرستاری هستیم، چرا که با ایثار و فداکاری، سلامت مردم را بر سلامت خود ترجیح داده و امید و آرامش را به جامعه تزریق می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان،  آیت الله عباسعلی سلیمانی، یکشنبه دوم شهریور در آیین گرامیداشت روز پزشک در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار داشت: خدا را شاکریم در این روزهایی که با محوریت گرامیداشت دو حکیم، طبیب و سرمایه بلند آوازی ایرانی «ابوعلی سینا و زکریای رازی» محافلی در این راستا به پاس گرامیداشت جامعه پزشکی و پیراپزشکی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی یکی از سه رکن محوری آبادانی، توسعه و پیشرفت کشور هستند، گفت: اطباء کشور قبل از انقلاب اسلامی، از کشورهای بنگلادشی، هندی و ... بودند و بخش عمده درمان در خارج از کشور صورت می گرفت ولی به برکت انقلاب اسلامی رشد و بالندگی در طبابت به وجود آمده است.

امام جمعه کاشان اظهار داشت: به عنوان مثال در کنگره ای در آمریکا از افرادی مانند دکتر سیم فروش به عنوان متخصص برای سخنرانی دعوت می شود و این مایه افتخار برای ایران است.

آیت الله سلیمانی به عجز و ناتوانی، قلم و بیان نسبت به خدمات پزشکی اشاره کرد و افزود: نقش پزشکان در هشت سال دفاع مقدس برجسته بود و اگر فرماندهی، تدبیر و درمان درست جبهه و جنگ نبود پدیده ای به اسم هشت سال دفاع مقدس را نداشتیم.

وی به اقدامات برجسته حوزه سلامت در مقابله با ویروس کووید ۱۹ اشاره کرد و اظهار داشت: بایستی از این حوزه تشکر ویژه ای صورت بگیرد.

عضو خبرگان رهبری، به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «من شرمنده پزشکان و پرستاران هستم»، اشاره کرد و افزود: لازم است در ورودی شهر تابلویی از شهید فرهادها نصب و در کاشان نیز میدانی به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شود تا قدردان آنان باشیم.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: شهیدان مدافع سلامت، سلامتی دیگران را بر سلامتی خود ترجیح دادند و ما مدیون جامعه پزشکی هستیم و در موضوع کرونا همه کمک کردند ولی میدان دار حوزه سلامت بودند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا شاه فضل، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این آیین، روز پزشک را تبریک گفت.

وی، به نظر لطف مقام معظم رهبری  به مردم کاشان به ویژه در انتخاب آیت الله سلیمانی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاه فضل با اشاره به شحصیت علمی آیت الله سلیمانی، اظهار امیدواری کرد: حضور ایشان در منطقه منشأ خیر و برکت باشد.

وی افزود: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در خدمت مطالبات جنابعالی است و در راستای آبادانی منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

شایان ذکراست، در پایان به مناسبت روز پزشک مراسم تجلیل از پزشکان نمونه با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فضول IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    سه نفرروحانی در عکس خوب با هم ست کردند با هم خرید کرده اند
  • فضول IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    سه نفر روحانی در عکس نفر اول ماسک خود را خیلی برده بالا نفر سوم خیلی اورده پایین نفر وسط متعادل است