سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یک امام جماعت به پلیس بریتانیا پیوست تا با چاقوکشی مبارزه کند

حوزه/ درحالی که جرایم چاقوکشی اخیرا در بریتانیا افزایش یافته‌اند، یک روحانی ۲۹ ساله و امام جماعت مسجد بیرمنگام، در کنار وظایف دینی خود تصمیم گرفته به نیروهای پلیس بپیوندد تا با این جرایم از نزدیک مبارزه کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از metro، برای نخستین بار یک امام جماعت مسجد بریتانیا به جمع نیروهای پلیس برای مقابله با جرایم چاقوکشی که باعث ناامنی زیادی در شهرهای انگلستان شده پیوست.

عماد چودری ۲۹ ساله، یک روحانی مسلمان اهل تسنن، تصمیم گرفته همراه با امامت جماعت در مسجد بیرمنگام، به عنوان افسر پلیس میدلندز غربی با حملات چاقوکشی مقابله کند، که ناامنی زیادی در منطقه به وجود آورده‌اند. وی امیدوار است از این طریق بتواند با نوجوانان مسلمان ارتباط برقرار کند و سایر جوانان مسلمان را نیز ترغیب کند تا در این راه گام بردارند.

عماد می‌گوید که اقامه نماز جمعه در مسجد را همچنان ادامه می‌دهد و از وظایف مذهبی خود دست نکشیده است.

وی گفت: فکر می‌کردم سخت تر باشد و نگران بودم که پیوستن به پلیس  برایم از نظر انجام وظایف مذهبی مشکل ایجاد کند که خدا رو شکر اینطور نشد. در واقعیت بسیار ساده بود و در روز لحظات کوتاهی برای عبادت وقت دارم و در یک اتاق نماز می‌خوانم و صادقانه بگویم در حین کار نیز اگر لازم باشد در کنار جاده حصیری پهن می‌کنم و نمازم را می‌خوانم.

چودری در ادامه افزود که دلش می‌خواهد به جرایم چاقوکشی پایان دهد و گفت: کسانی که با من صحبت می‌کنند از این اقدام من ناراضی نیستند و آموزش جوانان درباره جرایم چاقوکشی نیز بسیار مهم است و من اشتیاق زیادی برای پایان دادن به این جنایات دارم.

وی افزود: خیلی از کودکان را می شناسم که حتی در جامعه ما در اثر این جنایات جان خود را از دست داده‌اند یا زندگی شان ویران شده است. من این آدم‌ها را می‌شناسم و سعی دارم از روابطی که دارم برای نزدیک شدن به آن‌ها و پایان دادن به این وضعیت استفاده کنم.

کامران شهزاد از بنیاد مسجد در این باره گفت: عماد مبارزه با جرایم خشونت آمیز را از دیدگاه دینی برای ما توضیح می‌دهد. این کار زندگی بسیاری را در شرق بیرمنگام تغییر داده است البته خوب است که پلیس موقعیت بی‌نظیری را که عماد در جامعه دارد درک کرده و از توانایی‌های او در این راستا استفاده کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha