جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی فقیه در کردستان

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید بتوانیم با ایجاد بسترهای لازم و اقدامات علمی و عملی، در کشور نهضت مهارت آموزی را به عنوان یک ارزش فرهنگی معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی امروز در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، عنوان کرد: توجه به آموختن و آموزش حرفه و مهارت از نیازهای کنونی کشور است که متولیان امر باید توجه بیشتر به آن داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: کسانی که به نوعی در بحث آموزش های فنی و مهارتی حضور دارند باید بسترهای این امر مهم و حیاتی در کشور را مهیا سازند.

وی اضافه کرد: باید روش های قدیمی آموزش به روز شود و در کنار آموزش های نظری و تئوری، آموزش های عملی و مهارت آموزی نیز مدنظر باشد تا فارغ التحصیل ما یک باسواد با مهارت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد که بحث مدرک گرایی یک مسئله و آفت در کشور است و باعث میشود بسیاری از نیروهای کار مسیر را اشتباه بروند و انرژی خود را صرف گرفتن مدرک تحصیلی و دانشگاهی کنند و در مقابل هیچ حرفه و مهارتی نیز ندارند، لذا باید بتوانیم با ایجاد بسترهای لازم و اقدامات علمی و عملی، در کشور نهضت مهارت آموزی را به عنوان یک ارزش فرهنگی معرفی کنیم.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: اگر بتوانیم در کنار آموزش های نظری، بحث مهارت آموزی را نیز عملی کنیم بی شک احتمال جذب فارغ التحصیل دانشگاهی در بازار کار بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی گفت: در بحث آموزش مهارت های عملی کارهای خوبی در سطح استان کردستان انجام شده است و تلاش ما بر این است که این آموزش ها را با متد روز تطبیق دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha