شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر نفیسه مرادی

حوزه/ کارشناس خانواده با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار والدین در تربیت فرزندان گفت: رفتار والدین با فرزندان بازتاب‌های مختلفی در جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  دکتر نفیسه مرادی طی سخنانی در برنامه فرهنگی والدین خوب، فرزندان خوب که به همت موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم در آکادمی قهرمانی هدف برگزار شد، اظهار داشت: خانواده‌ها و والدین در هر جامعه‌ای نیاز دارند که از آموزش‌های لازم برای تربیت فرزندان بهره‌مند بشوند به‌خصوص در عصر کنونی که پیشرفت‌های زیادی درزمینهٔ های مختلف صورت گرفته و تأثیر خودش را در جامعه گذاشته است.

وی ادامه داد: در هر سنی فرزندان رفتارهای متفاوتی از خود بروز می‌دهند و در این میان والدین نقش اساسی را در اصلاح فرزندان دارند.

مرادی به اهمیت رفتار والدین در خانواده‌ها اشاره کرد و بیان داشت: والدین به‌مانند آینه هستند به‌طوری‌که فرزندان رفتاری را انجام می‌دهند که در خانواده از والدین یاد گرفته‌اند.

وی بیان داشت: رفتار والدین با فرزندان بازتاب‌های مختلفی دارد، تحقیقات نشان می‌دهد هر کودک 150 هزار پیام منفی دریافت می‌کند.

کارشناس و مشاور خانواده ابراز داشت: در این میان این والدین هستند که باید در برابر این اقدامات بایستند و اجازه ندهند این پیام‌ها فرزندان را تحت تأثیر قرار دهد.

وی بیان داشت: متأسفانه والدین نگاه بالا به پایین به فرزندان دارند و در بسیاری از مواقع اجازه تصمیم‌گیری به فرزندان را نمی‌دهند و همین موضوع موجب شده است که فرزندان در جامعه با مشکلاتی روبرو شوند.

مرادی تأکید کرد: این اتفاقات موجب می‌شود که رابطه بین والدین و فرزندان در ظاهر خوب باشد اما در واقعیت ارتباط خوبی بین والدین و فرزندان ایجاد نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha