جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی

حوزه/ مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) فراتر از پروتکل های ستاد کرونا با ابتکار جوانان جهادی شهرستان نسیم شهر بهارستان و به بهترین نحو ممکن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، هیئت مکتب‌الشهداء یکی از هیئات عاشورایی شهرستان بهارستان است که با وجود کمبود امکانات در این منطقه، توانسته محفل معنوی، تربیتی و فرهنگی در این منطقه ایجاد کند.

هیئت مکتب الشهداء شامل گروهی از جوانان جهادی برادر و خواهر با مسئولیت حسن شادی یکی از طلاب علوم دینی حوزه علمیه استان تهران هستند که در راستای فرهنگ عاشورا اقدام به تأسیس این هیئت کرده اند تا بتوانند فرهنگ اصیل عاشورا و پیام امر به معروف و نهی منکر سید و سالار شهیدان را در این منطقه محروم پیاده سازی کنند.

حسن شادی، مسئول این گروه جهادی که خود را خادم عزاداران حسینی می داند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در خصوص برپایی این هیئت مذهبی، اظهار کرد: هیئت مکتب الشهداء علاوه بر برپایی مراسم عزاداری اهل بیت(ع) که بصورت هفتگی نیز برگزار می شود، کلاس ها و حلقه های فرهنگی، تربیتی و آموزشی با عنوان حلقه های صالحین را نیز برگزار می کند.

وی در خصوص برگزاری کلاس ها و حلقه های صالحین، ادامه داد: در این کلاس ها مطالبی از قبیل سواد رسانه، شعر، مداحی و کارهای گرافیکی و موارد دیگر برگزار می شود و افراد شرکت کننده در این کلاس ها از سنین ۱۲ سالگی تا مقطع جوانان هستند.

وی افزود: مربیان کلاس ها و حلقه های صالحین معمولا از طلاب و دانشجویان هستند که به صورت جهادی و خودجوش در جهت تربیت فرهنگی و تربیتی جوانان و نوجوانان این منطقه محروم، پشتیبان و یاری رسان این مکتب هستند.

مسئول این مجموعه فرهنگی بیان داشت: این مؤسسه فرهنگی با وجود سابقه حدود پنج ساله و خوب خود توانسته است خدمات بی نظیری را به جوانان و نوجوانان این منطقه ارائه دهد و ان‌شاءالله در نظر داریم بتوانیم در آینده گام های بهتری را در راه مکتب اهل بیت(ع) در جهت خدمت رسانی به مردم شریف نسیم شهر ارائه دهیم.

وی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا اظهار داشت: مکتب و اعتقاد شیعه همیشه عقل و شرع را در کنار هم قرار داده و یکی از قواعد مکتب ما(کل ما حکم به العقل حکم به الشرع) است؛ یعنی هر چه عقل حکم کند شرع هم طبق آن حکم می‏ کند و هر چه شرع به آن حکم کند عقل هم به آن حکم خواهد کرد، در همین راستا امر مقام معظم رهبری که فرمودند باید دستورات ستاد ملی کرونا اجرایی شود نیز مزید بر علت شد که ما فراتر از پروتکل های ستاد ملی کرونا، مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

شادی تأکید کرد: اگر دستور مقام معظم رهبری و ستاد ملی کرونا هم در خصوص رعایت مسائل بهداشتی نبود، باز هم رعایت مسائل بهداشتی برای حفظ جان و سلامت عزاداران حسینی واجب و از خطوط قرمز ما بود.

وی با انتقاد از دستورات و تصمیات دقیقه نودی ستاد ملی کرونا، تاکید کرد: یکی از انتقادات مادحین و متولیان برگزاری مراسم اباعبدالله الحسین(ع) تصمیمات دفعی و دقیقه نودی ستاد ملی کرونا است که از مسئولان این ستاد خواهشمندیم چند روزی با یکی از هیئات برگزار کننده همراه باشند تا متوجه بشوند که آماده سازی چنین مراسمی چه هزینه معنوی و مادی سنگینی را در پی دارد.

شادی با تشریح هزینه‌های تشکیل مراسم های عزاداری تاکید کرد: هر ساله با وجود شرایط عادی، برگزاری این مراسم ها با وقت و هزینه هنگفتی انجام می شد تا بتوانیم مراسمی درخور شأن اهل بیت(ع) و مخاطبان این مراسم ها برگزار کنیم، ولی امسال با وجود این ویروس منحوس علاوه بر هزینه های عادی، هزینه تهیه و تجهیز امکانات بهداشتی نیز اضافه شده است و از همه بدتر تصمیمات دقیقه نودی ستاد ملی کرونا بار مشکلات و هزینه ها را چندین برابر کرده است.

وی در پایان در خصوص تشکیل نشدن نمایشگاه عطر سیب شهرداری تهران، گفت: این نمایشگاه هر ساله کمک خوبی برای هیئات مذهبی بود تا شاید بتوانند از هزینه های خود بکاهند که امسال این نمایشگاه به بهانه دستور ستاد ملی کرونا برگزار نشد، ولی بهتر بود مسئولان فرهنگی شهرداری تهران به روش دیگری نسبت به برگزاری این نمایشگاه و کمک به هیئات مذهبی اقدام می کردند و هیچ مشکلی هم به وجود نمی آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha