شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بخشی از مسجد حیدرآباد به مرکز درمانی تبدیل شد

حوزه/ یک سازمان خیریه خبر داد که با کمک مدیران مسجد المصطفی در حیدرآباد هندوستان، بخشی از این مسجد به مرکز درمانی برای کمک به زنان و کودکان در بحران کرونا تغییر کاربری داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از businessworld، قسمتی از مسجد حیدرآباد در هندوستان به مرکز درمانی برای زنان و کودکان در بحران کرونا تبدیل شده است.

 مسجد جامع المصطفی در حیدرآباد بخشی از محوطه را به مرکز بهداشت اجتماعی برای کمک به زنان و کودکان محلی به منظور درمان کرونا تبدیل ساخته است.

محمد فریدالله مدیر بنیاد «دست یاری دهنده» یک سازمان غیردولتی که یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی اجتماعی را اداره می‌کند، به خبرنگاران گفت که با وجود بحران کرونا و محدودیت‌ها، مسجد برای کمک به آن‌ها چراغ سبز نشان داده است.

وی ادامه داد: در محدودیت‌ها کرونا ما در اینجا ملزومات اساسی را فراهم کرده بودیم و بسیار از مردم درخواست کمک پزشکی داشتند. سپس دریافتیم که زنان و کودکان زیادی در این منطقه دچار مشکلات جسمی شده اند و بیمارستان دولتی تقریبا ۸ کیلومتر تا اینجا فاصله دارد و هزینه‌های حمل و نقل و دارو برای مردم سرسام آور است.

وی افزود وقتی سازمانش به دنبال مکانی برای راه اندازی درمانگاه بود، آنها با مدیریت مسجد صحبت کردند که موافقت کردند فضای لازم را برای آنها فراهم کنند.

وی ضمن بیان اینکه استفاده از این درمانگاه، صرف نظر از دین و مذهب برای همه رایگان و قابل استفاده است گفت: ما در حال ارائه مشاوره رایگان به همه هستیم و هر روز افراد بیشتری به درمانگاه مراجعه می کنند.

عبدالله، امام جماعت  مسجد المصطفی نیز به خبرنگاران گفت که تصمیم برای تبدیل بخشی از مسجد به درمانگاه با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی در بحران شیوع کرونا بوده است.

امام جماعت گفت: این درمانگاه مختص زنان و کودکان است. همچنین یک درمانگاه دندانپزشکی برای آقایان نیز وجود دارد. در حال حاضر مردم از رفتن به بیمارستان می ترسند، اما اینجا احساس امنیت می‌کنند.

فهیم یونیسا یکی از بیماران درمانگاه، آنجا را یک نعمت توصیف کرده و گفت که هزینه‌ای از بیماران دریافت نشده و از برگزارکنندگان قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha