پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سید محمد مهدی موسوی مهر دانشکده دین و رسانه

حوزه/ رئیس دانشکده دین و رسانه تصریح کرد: با وجود تلاش ها و شیطنت های بسیار، رسانه های دشمن در زیر سوال بردن مراسم های عزاداری در دهه اول محرم امسال ناکام بودند.

سید محمد مهدی موسوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که اقامه عزای حسینی با آن ظرفیت های ویژه و بسیار عظیم، تقویت کننده باورها و اعتقادات دینی مردم جامعه ماست، اظهار داشت: به لطف الهی امسال همچون سال های قبل و بلکه بهتر شاهد وحدت، انسجام و هماهنگی خوب میان مردم، مسئولان و نیز دست اندرکاران هیئات و تکایا در رابطه با برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر مجالس و مراسم های عزاداری سید و سالار شهیدان بودیم.

وی افزود: بنده معتقدم برنامه محرم بسیار شبیه به آن چیزی است که در آیات و روایات در خصوص دوران ظهور حضرت حجت بن الحسن(عج) وعده داده شده چرا که در این مراسم ها نیز شاهد ایثار و از خودگذشتگی، همدلی و صمیمیت غیرقابل وصفی برای اقامه عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستیم.

رئیس دانشکده دین و رسانه، گفت: البته دهه محرم امسال یک مقدار نگرانی هایی وجود داشت که به جهت شیوع ویروس کرونا، آن شور و حرارت مراسم ها کم شود، اما به لطف خدا و عنایت خود امام حسین (ع) امسال مراسم ها به خوبی برگزار شد و در ضمن مسایل و نکات بهداشتی نیز به طور قابل قبولی رعایت شد.

این کارشناس رسانه همچنین بیان داشت: با وجود تلاش رسانه های دشمن و شبکه های خارجی معاند و مغرض همچون بی بی سی فارسی و ... مردم ما شور و شعور حسینی را به شکل توأمان به نمایش گذاشتند و واقعیت آن است که با وجود شیطنت ها، رسانه های دشمن در رسیدن به هدف خود مبنی بر تخطئه و زیرسوال بودن مراسم های عزاداری حسینی ناکام بودند.

وی گفت: البته آن ها به اسم دغدغه سلامت مردم، به دنبال تخریب هیئات و محافل حسینی بودند و برخی ایرادات جزیی را هم بزرگ نمایی کردند تا بگویند که عزاداران حسینی مسایل بهداشتی را رعایت نکردند و به این سبب افزایش احتمالی کرونا در روزهای پیش رو را به گردن عزاداران حسینی بیندازند اما در مجموع به نظر می رسد که در این کار موفق نبودند.

رئیس دانشکده صدا و سیما (قم) در ادامه ابراز داشت: از سوی دیگر به لطف الهی و به برکت سیدالشهدا(ع)، جریان مواساتی که ماه ها پیش از محرم شروع شده بود به خوبی در این ماه نیز ادامه داشت و شاهد جریان عظیم کمک های مؤمنانه در اقصی نقاط کشور بودیم.

وی اضافه کرد: واقعیت آن است که این مساله یک سرمایه بسیار ارزشمند برای جامعه ماست که ان‌شاءالله با شکست این ویروس منحوس این همیاری و مساعدت اجتماعی در زمینه ها و موضوعات مختلف تداوم خواهد داشت.

موسوی مهر همچنین گفت: دهه اول محرم امسال برخی مداحان که در بین آن ها چهره های شناخته شده ای مثل حاج محمود کریمی نیز وجود داشت، خاضعانه و متواضعانه در کوچه و خیابان، هیئت سیار راه انداخته بودند و حتی به مناطق بسیار محروم مثل حاشیه شهرها و کوره پزخانه ها رفتند و به عشق امام حسین(ع) و برای حفظ سلامتی مردم به نوحه خوانی و روضه خوانی پرداختند که صحنه های بسیار ماندگار و ارزشمندی را رقم زد.

وی افزود: همچنین به لطف الهی ما شاهد رونق و تقویت روضه های خانگی بودیم که سیره بزرگان ما در گذشته بوده که به نوعی مورد غفلت قرار گرفته بود، اما امسال این مهم نیز به نوعی احیا شد و به این سبب زمینه ای فراهم شد که اُنس و الفت بیشتری میان اعضای خانواده و اقوام و خویشان با محوریت تبیین مسایل اعتقادی و قیام عاشورا شکل بگیرد و این ها نشان می دهد که به یاری حق تعالی ما توانستیم از تهدید کرونا، فرصت عظیمی در جهت تقویت سرمایه های اجتماعی بسازیم که این هم به برکت نام و یاد امام حسین(ع) و عاشورا بوده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha