شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایرانی گفت: طلبه موفق آن فردی است که خودسازی و تهذیب در کنار حضور در فعالیت‌های جهادی و خدمت به محرومین را از ابتدای شروع مسیر طلبگی، جزء برنامه‌های اصلی خودش در بدو ورود به حوزه بداند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق ایرانی، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، با اشاره به شاخصه‌های اصلی طلبه موفق، اظهارداشت: «اعتقاد به مسیر طلبگی» و داشتن «انگیزه»  کافی در این مسیر یکی از شاخصه‌های مهم طلبه موفق می‌باشد.

وی پشتکار و جدیت را دومین شاخصه اصلی موفقیت در مسیر طلبگی خواند و بیان کرد: دارا بودن روحیات معنوی و به تعبیری کسب معنویت و به دنبال تقویت فضایل اخلاقی بودن، دیگر شاخصه طلبه جوان و با نشاط می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایرانی، اضافه کرد: طلبه موفق آن فردی است که خودسازی و تهذیب را از ابتدای شروع مسیر طلبگی، جزء برنامه‌های اصلی خودش در بدو ورود به حوزه بداند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه، اتصال به جریان انقلاب و داشتن روحیه ایثار و شهادت‌طلبی را دیگر شاخصه طلبه موفق خواند و ادامه داد: ارتباط با ارواح مقدس شهدا و الگو گیری از مسیر شهدا، به‌ویژه شهدای طلاب و روحانیت، می‌تواند به تعمیق باورهای دینی طلاب کمک بسزایی کند و آنان را در مسیرشان موفق نگاه دارد.

وی، توجه به محرومین و شرکت در برنامه‌های جهادی را از دیگر شاخصه‌های بسیار مهم برای طلاب عنوان کرد و اظهارداشت: یک طلبه علاوه بر انجام سه رکن اصلی تهذیب، تعلیم و بصیرت، در خدمت‌رسانی به محرومین و حضور در فعالیت‌های جهادی نیز پویا و بانشاط باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایرانی، در پایان با اشاره به آمار داوطلبین جدیدالورود به حوزه علمیه کرمانشاه، گفت: در سال تحصیلی جدید قریب به ۲۵۰ نفر متقاضی ورود به حوزه داشتیم که از این تعداد حدود ۱۰۰ به‌صورت قطعی پذیرش شده‌اند؛ البته تا ۱۵ مهرماه نیز اگر متقاضی ورود به حوزه با شرایط معین‌شده مراجعه کرد، زمینه پذیرش آن نیز فراهم خواهد بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha