جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 917585
۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
تصاویر/ مصاحبه با مدیر کتابخانه حرم حضرت معصومه (س)

حوزه/ آیین رونمایی از پوستر و طرح "باشگاه کتابخوانان عاشورایی" در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیین رونمایی از پوستر و طرح "باشگاه کتابخوانان عاشورایی" به همت حسینیه کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی درباره این باشگاه گفت: خوانش، معرفی و ترویج کتاب های عاشورایی توسط تمامی گروه های سنی از ۱۱ محرم الحرام لغایت اربعین حسینی ۱۴۴۲ ه ق از مهمترین اقدامات این باشگاه خواهد بود .

وی در ادامه افزود: کلیه علاقه مندان می توانند از طریق مبادی ارتباطی که به زودی اعلام خواهد شد نسبت به عضویت در باشگاه اقدام نمایند.

کتابخانه های عمومی خراسان رضوی عزا خانه حسینی شدند

مدیر کل کتابخانه های همومی خراسان رضوی در این جلسه گفت: در سال جاری و در ایام محرم الحرام حسینی برنامه های بسیار فاخر و ویژه ای در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان انجام شد.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه های فرهنگی با موضوع عزاداری حسینی در سرتاسر استان، کتابخانه های عمومی را به عزا خانه حسینی تبدیل کرد.

مدیر کل کتابخانه های همومی خراسان رضوی از برگزاری برنامه سقاخانه کتاب در گناباد، تکیه کتاب در سبزوار، شب شعر احلی من العسل در جوین، حسینیه کتاب در مشهد، رشتخوار و فریمان، سایه روشن عاشورا در تربت حیدریه در دهه اول محرم خبر داد.

حجت الاسلام سبزیان افزود: در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز حسینیه کتاب برای اولین بار در کشور افتتاح و با اجرای برنامه محفل سلوک عاشورایی شامل سخنرانی ، مداحی ، شعر خوانی آیینی و معرفی کتاب در دهه اول محرم الحرام در فضای مجازی ، گوشه ای از ارادت خود را به سید و سالار شهیدان ابا عبد الله الحسین ادا نمود .

وی از اجرای طرح یک اربعین کتاب با معرفی کتاب توسط کتابداران و طرح باشگاه کتابخوانان عاشورایی با معرفی کتاب توسط مردم خبر داده و افزود اجرای این برنامه ها تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

کتابخانه های عمومی از فاخر ترین مجموعه های فرهنگی است

 در این مراسم، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور را یکی از ارزشمند ترین و فاخرترین مجموعه‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: تاثیر برنامه ها و فعالیت های فرهنگی این نهاد اثرات پایدار در حوزه معارف و دانش افزایی کشور دارد.

 وی خاطر نشان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در همین راستا و در سال جاری و در ایام کرونایی، تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده است و شاید از معدود مجموعه های فرهنگی کشور بود که با نگاه مثبت برنامه هایی ارزشمند و تاثیرگذار در ایام شیوع ویروس کرونا انجام داد .

دسترس پذیری کتاب برای عموم مردم جهادی بزرگ است

نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه مثبتی که نسبت به مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم وجود دارد گفت: پیگیری و حل مشکلات نهاد کتابخانه های عمومی از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

باید دانشگاه کتاب ایجاد کنیم

همچنین، حجت الاسلام محمد حسین حسین زاده بحرینی در این مراسم با بیان اینکه آغاز فعالیت باشگاه کتابخوانان عاشورایی در واقع برنامه ای زمانبر است که به مناسبت ایام محرم آغاز شده و تاثیرات فرهنگی آن به مرور زمان نمایان خواهد شد، یادآور شد: اصل این گونه حرکت های فرهنگی زمانبر است و اثرات فعالیتهای فرهنگی قابل بازیابی و اندازه گیری نیست .

وی ادامه داد: تلاش در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به هر میزان  ارزشمند است و هرچه رسوخ آن در بین آحاد مردم بیشتر باشد نتایج بیشتری خواهد داشت.

حجت الاسلام بحرینی گفت: متاسفانه میزان مطالعه و کتابخوانی در کشور ما ارزشگذاری نمی شود و با ایجاد یک دانشگاه کتاب می توانیم این ارزش گذاری را عملی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه کتاب، کتاب های خوب و مفید در فضای مجازی در دسترس عموم قرار گرفته و میزان مطالعه هر شخص از کتاب های این دانشگاه معیار ارزش گذاری خواهد بود، ایجاد این دانشگاه را با وجود تمام مشکلات ساختاری آن ممکن دانست.

ایجاد ویترین کتاب دغدغه رهبر معظم انقلاب است

عنابستانی، نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تلاش در جهت ایجاد فضایی جهت حساس کردن جامعه در جهت معرفی کتاب های خوب را تلاشی ارزشمند عنوان و خاطر نشان کرد: ایجاد ارزشگذاری در اجتماع با مطالعه کتاب میسر خواهد بود و مطالعه و کتابخوانی یک هنجار مثبت و خوب در جامعه است که هر چه حساسیت مردم نسبت به آن بیشتر باشد، شاهد اثر بخشی فرهنگی بیشتری در جامعه خواهیم بود.

انتظار عمومی حمایت مجلس از نهادهای فرهنگی است

همچنین، محبی نماینده سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: امیدواریم رسیدگی به معضلات نهاد کتابخانه های عمومی نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. مسئولیت اصلی کتابخانه های عمومی پاسداشت یار مهربان است و این بدان معنایت که کتاب هایی در سطح جامعه معرفی و ترویج شوند که جامعه را نسبت به وحدت و هم افزایی و بالابردن ایمان و اعتقادات مردم کمک کنند.

محبی از ارتباط خود با مجموعه کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی خبر داد و یادآور شد: همواره یکی از دغدغه های کتابداران مشکلات و معضلات موجود در مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که امیدواریم با پیگیری در مجلس این مشکلات و معضلات حل شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha