پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 917608
۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وضع کنونی لبنان، در تقویت جبهه مقاومت یا ضعف آن تاثیر چندانی ندارد، زیرا حزب‌الله در قلب بیشتر لبنانی‌ها مسیحیان، شیعی و سنی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با با اشاره به اوضاع لبنان و انتخاب نخست وزیر جدید این کشور، گفت: قطعا زیاده‌خواهی فرانسوی‌ها مصطفی ادیب را با مشکلاتی روبه‌ رو خواهد کرد. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: مصطفی ادیب نمی‌داند که آیا نخست وزیری برای یک دوران گذرا چند ماهه است، کارش ادامه خواهد داشت و یا دوباره  سعد حریری روی کار می‌آید.  

وی ادامه داد: جبهه مقاومت به رهبری حزب‌الله در تمام فراز و نشیب‌ها با هوشمندی و کیاست خاص سید حسن نصرالله این شرایط را پشت سر گذاشته است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: وضع کنونی لبنان، در تقویت جبهه مقاومت یا ضعف آن تاثیر  چندانی ندارد، زیرا حزب‌الله در قلب بیشتر لبنانی‌ها مسیحیان، شیعی و سنی است. 
 
وی با تاکید بر اینکه غالباً مبادلات لبنان براساس سیاست جبهه مقاومت رقم می‌خورد، یادآور شد: آمریکا و هم‌پیمانان آن در حقیقت بازدارنده اصلی هستند، زیرا مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سفر قبل  به خوبی این را دریافته و آن را برای آمریکایی‌ها نقل کرده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم  در اعلام مناسبت‌های هفته به شهادت شهید آیت‌الله مدنی(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان دائم دعای شهادت می‌کرد، ولی آنچه که اسم این شهید را ماندگار کرده، اخلاص او بود که در سراسر کشور جاری است

امام جمعه تبریز ادامه داد: شهید محراب آیت الله مدنی، روحانی عامل و مبارز و ذوب در امام (ره) بود. اخلاص و مردمی بودن شهید مدنی، نام و یاد او را ماندگار کرده است.

وی ادامه داد: صمیمیت شهید مدنی با رزمندگان لشکر عاشورا فراموش شدنی نیست.

امام جمعه تبریز در ادامه با گرامیداشت سالروز تشکیل پدافند هوایی ارتش، گفت: سربازان پدافند هوایی شبانه روز برای حراست از آسمان کشور بیدار هستند و زحمت می کشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه بازگشایی مدارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: لازمه موفقیت دانش‌آموزان عزیز با توجه به وضعیت کرونایی همکاری و هماهنگی اولیا با مدارس است و باید کاری کنیم تا زحمات کادر آموزشی هدر نرود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تبریک قهرمانی تیم تراکتور تبریز در جام حذفی، گفت: این جام مبارک همه مردم آذربایجان باشد. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha