پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یک کلوپ در گلاسکو به مرکز خیریه اسلامی تغییر کاربری می دهد

حوزه/ مسلمانان در اسکاتلند، یک کلوپ شبانه را به یک موسسه خیریه اسلامی تغییر کاربری می‌دهند و قرار است از آنجا به عنوان مرکز آموزشی اسلامی استفاده شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از glasgowtimes، یک کلوپ شبانه در اسکاتستون در نزدیکی شهر گلاسکو در اسکاتلند، به یک موسسه خیریه اسلامی تغییر کاربری می دهد و قرار است به عنوان مرکز آموزشی- دینی مورد استفاده قرار بگیرد.

شورای شهری گلاسگو به تغییر کاربری این ساختمان به عنوان مرکز اسلامی مجوز داد. گروه اسلامی همچنین خواستار ساخت یک مرکز اجتماعی به منظور اهداف اموزشی و همچنین یک نمازخانه بود.  

در نامه‌ای به شورا ، گروه اسلامی متقاضی اظهار داشت: ما خیریه کوچکی هستیم و مشتاق ارائه تسهیلات به ساکنان مسلمانی هستیم که در این منطقه آمده‌اند و در آنجا ساکن شدند. هدف ارائه فعالیت‌های آموزشی و اجتماعی به جامعه اسلامی است، درحالی که هیچ مرکز دیگری در این راستا در منطقه برای مسلمانان تاسیس نشده است.

این موسسه خیریه اظهار داشت: ما همچنین به تازه واردان از کشورهای غیر انگلیسی زبان (پناهجو ، پناهنده) خدمات ارائه می دهیم و در یادگیری زبان انگلیسی، ارائه کمک، فعالیت‌های اجتماعی و امکانات نماز کمک می کنیم.  در ماه رمضان وعده های غذایی را برای افطاری آماده می کنیم و تمرکز اصلی ما پیشرفت در آموزش کودکان است.

این خیریه همچنین اعلام کرد قصد دارد فعالیت‌های خیریه را برای حمایت از مسلمانان ساکن مناطق دیگری غیر از اسکاتستون از جمله وایتینچ ، نایتسوود ، جوردن هیل ، یوکر ، دالمیر و کلایدبانک و دیگر مناطق اسکاتلند توسعه دهد.

گفته می‌شود تعداد محدودی مخالفت برای ساخت مرکز اسلامی به بهانه ترافیک و آلودگی صوتی ارائه شده است، این درحالی است که این مکان پیش از این به عنوان کلوپ شبانه مورد استفاده قرار می‌گرفته که قطعا سرو صدای زیادی را تولید می‌کرده است.

طبق طرح ارائه شده  تقریباً ۴۰ جای پارکینگ در محل وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha