شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: همین آمادگی و توانمندی واکنش سریع و قدرت بالای حفاظت از مرزهای هوایی ایران اسلامی باعث شده است که پدافند هوایی کشور، توفیقات زیادی را در مقابله با دست‌اندازی‌های دشمن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با فرماندهی و مسئولان پدافند هوایی شهرآباد، گفت: پدافند هوایی ایران محصول تفکر جهادی و انقلابی است.

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: اگرچه پدافند هوایی در ایران سابقه ۶۰ ساله دارد، اما تجربیات هشت سال دفاع مقدس و چگونگی رویارویی با حملات و تهدیدات هواپایه و هم‌چنین آنچه از جنگ‌های اخیر و روز دنیا به دست آمده و تجزیه و تحلیل شده، جمهوری اسلامی ایران را که دکترین دفاعی را دنبال می‌کند بر این داشته که سیاست‌های کلی و کلان دفاعی خود را به سیاست‌های اجرایی تبدیل کند.

وی افزود: این سیاست‌های اجرایی در راستای فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر در اولویت قرار دادن پدافند هوایی کشور برای مواجهه با تهدیدات بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: به همین منظور دستور تاریخی فرماندهی معظم کل قوا که بنا به پیشنهاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و بر تفکیک بخش دفاع و پدافند هوایی از نیروی هوایی ارتش و تشکیل قرارگاه پدافند هوایی تأکید می‌کرد، صادر شد.

وی افزود: البته این اقدام با اسم قرارگاه و نه با اسم نیرو صورت گرفت و دلیل این امر نیز این بود که این قرارگاه از همه پتانسیل‌ها و سامانه‌های دفاعی موجود در کشور، چه سامانه‌هایی که در سپاه موجود است و چه ارتش، بسیج و حتی نیروی انتظامی بتواند استفاده کند و با بهره‌برداری از یک شبکه منسجم و یکپارچه پدافند هوایی دفاع قابل‌توجهی را به منصه ظهور برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در این راستا قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) شبکه مطمئن دفاع از امنیت هوایی کشور است، گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) مأموریت دارد با بهره‌گیری از تجهیزات پدافندی و همکاری سایر نیروها و سازمان‌هایی که درزمینهٔ پدافند هوایی مسئولیت‌هایی به عهده دارند نسبت به تأمین و پوشش نسبی پدافند هوایی و دفاع از آسمان مناطق حیاتی، حساس و آسیب‌پذیر کشور و اجرای مأموریت محوله بر اساس شرح وظیفه ذاتی خود، اقدام لازم به عمل آورد.

وی افزود: مسئولیت دفاع از آسمان کشور به عهده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش است که این مأموریت را با نیروهای تحت تابعیت و کنترل عملیاتی خود انجام می‌دهد و نیروهای پدافندی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج تحت کنترل عملیاتی این قرارگاه قرار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء به‌مثابه یک شبکه منسجم و به‌هم‌پیوسته است که با تقسیم کار دقیق و هماهنگ توانسته است چتر امنیتی مثال‌زدنی را بر سر آسمان نیلگون ایران اسلامی بگستراند.

وی افزود: به همت این قرارگاه هیچ حرکت مشکوکی نمی‌تواند از دیدگاه این شبکه قدرتمند مخفی بماند و جان سالم به در ببرد؛ زیرا توانمندی‌های راداری ایران در خصوص کشف و ره‌گیری انواع هواپیماهای رادار گریز بسیار چشمگیراست و شبکه دیده‌بانی کشور به‌طور هوشمندانه‌ای در سراسر کشور ساماندهی شده و به سامانه‌های الکترونیکی پیشرفته مجهز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: این قرارگاه درزمینهٔ ساخت رادار در کشور نیز توفیقات بسیاری داشته و مرزهای خودکفایی را درنوردیده است و هم‌چنین اقدامات راهبردی در مقابله با موشک‌های کروز انجام شده است که بر اقتدار پدافندی ایران افزوده است.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های منحصربه‌فرد صنایع نظامی پیشرفت ایران در زمینهٔ اُوِرهال و به‌روزرسانی و طراحی و ساخت سامانه‌های پدافند هوایی و تولید جنگ‌افزارهای بومی است که توان انعطاف‌پذیری ما را دوچندان کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همین آمادگی و توانمندی واکنش سریع و قدرت بالای حفاظت از مرزهای هوایی ایران اسلامی باعث شده است که پدافند هوایی کشور، توفیقات زیادی را در مقابله با دست‌اندازی‌های دشمن داشته باشد. امری که از نگاه مردم عزیزمان مخفی مانده است اما تحسین و تقدیر فرماندهی معظم کل قوا در پی داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha