جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در محرم امسال حامیان تشیع انگلیسی با شعار ماسک نمی‌زنیم، در پی ردّ مطلق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برآمدند و در طرف مقابل نیز عناصر لائیک و ضد دین و برخی روشنفکرنماهای وابسته خواستار تعطیلی کامل عزاداری‌های حسینی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست ویژه‌برنامه‌های دهه دوم محرم، به تبیین برنامه‌های دشمن برای مراسم محرم امسال با توجه به شرایط کرونایی پرداخت.

وی افزود: دشمن با بهره‌گیری از طوفان‌های رسانه‌ای و جنگ هشتگ‌ها، توئیت‌ها، پُست‌ها و اکانت‌سازی‌های جعلی، تلاش کرد تا از سویی جامعه مذهبی و هیئتی را با حاکمیت درگیر کند، از دیگر سو افکار عمومی را در برابر مجالس و محافل دینی و عاشورایی قرار دهد، از سوی سوم، بین خودِ هیئتی‌ها و مذهبی‌ها و انقلابی‌ها، انشقاق ایجاد کند و سرانجام همه این‌ها را در نوعی حیرت و سردرگمی نگاه دارد.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: در این میدان برنامه دشمن این بود تا فریب‌خوردگان یا خط دهندگان شیعه انگلیسی از یک طرف، جبهه گسترده جریانات ضد دینی در خارج، از دیگر سو و برخی بازی‌خوردگان داخلی نیز در این میان به میدان بیایند.

وی افزود: در یک طرف حامیان تشیع انگلیسی با شعار ماسک نمی‌زنیم، در پی ردّ مطلق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برآمدند و در طرف مقابل نیز عناصر لائیک و ضد دین و برخی روشنفکرنماهای وابسته خواستار تعطیلی کامل عزاداری‌های حسینی شدند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: در چنین شرایطی راه میانه اما همان راه سوم بود که نماد عقلانیت و تدبیر و پیوند معنویت و سلامت بود، همان راهی که رهبر حکیم انقلاب اسلامی پرچم‌دار آن شدند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این زمینه تأکید کردند اول این‌که عزاداری اباعبدالله تعطیل نمی‌شود و دوم این‌که این مراسم با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی تحت نظارت ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: این موضع‌گیری حکیمانه فصل‌الخطاب همه دعواها و بگومگوها شد و هرچند همان جریانات درصدد بودند جبهه جدیدی از مذهبی‌ها و انقلابیون را در مقابل این بیانات بگشایند اما هماهنگی مثال‌زدنی مراجع عظام تقلید و علمای دینی و واعظان و مداحان و نیز همراهی عامه مردم، نگذاشت خواب‌های آشفته آنان تعبیر شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی گفت: مراسم امسال اگرچه شاهد تجمعات میلیونی و چند صدهزارنفری نبود اما نمونه‌های بی‌نظیر از مسئولیت‌پذیری اجتماعی؛ انسجام ملی؛ هوشمندی بصیرانه جامعه گسترده مذهبی، نظم و تدبیر الگویی و مثال‌زدنی، کار جهادی و اخوت ایمانی را جلوه‌گر ساخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha