دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حائری کرمانشاهی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: ظلماتی که جهل مرکب و غفلت برای انسان ایجاد می‌کند به معنای واقعی کلمه شقاوت را در پی خواهد داشت و رفتار دشمنان امام حسین علیه‌السلام در کربلا مصداق بارز این جهالت و غفلت بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسین حائری کرمانشاهی طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: هر چیزی در عالم هستی یک ظاهر دارد و یک باطن و ظاهر نماز قیام و قعود بوده اما باطنش قرب به خداوند، معراج مؤمن، نهی‌کننده از فحشا و منکرات و… است.

وی افزود: اگر کسی به باطن حقیقی نماز دست پیدا کند زبان و قلبش الهی می‌شود و تفکرات زیبا را به دست آورده و خانواده‌اش یک خانواده الهی خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: در تشکیلات خداوندی دروغ، آبروریزی، اذیت و آزار دیگران، تضییع حقوق و… وجود ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حائری کرمانشاهی تأکید کرد: انسان مؤمن می‌تواند از نور ظاهری که دارد به انوار باطنی دست پیدا کند چراکه با نور باطن می‌توان حقیقت حرام و معاصی را مشاهده کرد و دید که چگونه ربا و اکل حرام انسان را بیچاره می‌کند.

وی افزود: ظلماتی که جهل مرکب و غفلت برای انسان ایجاد می‌کند به معنای واقعی کلمه شقاوت را در پی خواهد داشت و رفتار دشمنان امام حسین علیه‌السلام در کربلا مصداق بارز این جهالت و غفلت بود.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: ظلماتی که برای مؤمنین ایجاد می‌شود از نوع ظلمات جهل است و مسیر زندگی انباشته از ظلمات است و اگر انسان خود را تحت ولایت خداوند قرار دهد می‌تواند از مسیر ظلمات به مسیر نور قدم گذارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حائری کرمانشاهی اظهار کرد: بیچاره کننده انسان در دنیا، وجود جهل مرکب است و طبق روایت این‌گونه جهل‌ها دوایی ندارد.

وی در پایان گفت: دنیا محل امتحان است و باید انسان بتواند از این آزمایش الهی سربلند بیرون بیاید و بر جهل و غفلت خود غلبه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha