جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 918313
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
حجت الاسلام استوار میمندی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ نامش را آزادی بیان گذاشته اند اما اگر کسی نظر دیگری غیر از نظر خودشان در مورد ارکان حیات آنها بدهد علیه او بلوا می کنند و با غوغا او را به حاشیه می رانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، در روز روشن به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان توهین می کنند و واکنش و اعتراضات مسلمان ها را خشونت گرایی، بی ظرفیتی و مقابله با مدنیت جا می زنند.

به راستی مگر اینها همان هایی نیستند که روژه گارودی فیلسوف و نویسنده بزرگ فرانسوی را به بهانه انکار هولوکاست مجازات کردند؟

به تعبیر حضرت آقا «بهانه‌ی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است».

آری؛ امروز کلیدواژه آزادی بیان دستاویزی برای تقدس زدایی از حریم عزیزترین بنده خدا و هدایت گرترین کتاب آسمانی شده است آن هم نه با استدلالی منطقی بلکه با قالبی هجوگونه، به تمسخر و استهزای عقلانی ترین دین و پیامبر آن پرداخته اند و در واقع این آزادی بیان نیست که از آن دفاع می کنند بلکه آزادی توهین به همه وجودات نورانی در جهان هستی است که با وسوسه مزدوران ابلیس پدید آمده است.

نظام سلطه که تمثل امروزی دستگاه پیچیده ابلیس است نمی تواند موج اسلام گرایی در بین جوانان اروپا را برتابد و چون پاسخی عقلانی نیز به آموزه های نورانی اسلام ندارد از سر عصبانیت و استیصال به مقدس ترین شخصیت اسلام یعنی #حضرت_محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم جسارت می کنند و کتاب آسمانی او را که  کتاب راهنمای همه انسان هاست به استهزاء می گیرند.

اما این دست و پا زدن ها و تقلاها ثمره ای جز پر فروغ تر شدن مشعل هدایت قرآن و محبوب تر شدن شخصیت رسول اعظم صلی الله علیه و آله ندارد چرا که به قول آن حکیم متأله: «هر چه روی نور پا بگذارند نور زیر پا له نمی شود بلکه روی پا قرار می گیرد».

آری؛ خدا اراده کرده که نور پیامبرش عالم گیر شود و هدایت کتابش تا دامنه قیامت حجت جاودانه اش باشد.

آیه ۸ سوره مبارکه صف می فرماید:

«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ».

ترجمه: ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻫﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻛﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻛﺎﻣﻞ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺖ، ﮔﺮﭼﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ .

محمد استوار میمندی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha