شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب هدف آفرینش در نگاه کلام، فلسفه، عرفان و قرآن با روش پژوهشی حضرت علامه حسن زاده آملی به منصه ظهور رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب هدف آفرینش در نگاه کلام، فلسفه، عرفان و قرآن با روش پژوهشی علامه حسن زاده آملی به منصه ظهور رسیده است.

استاد حسین شهسواری از ویژه دانان مسائل فلسفه و عرفان هستند که عمری را در پژوهش آثار حضرت علامه حسن زاده آملی سپری کرده‌اند.

کتاب هدف آفرینش در هفت بخش به مسائل زیر می پردازد :

بخش اول: بیان واژه‌ها و مصطلحات
 بخش دوم: بیان کلی و تشریح پرسش هدف از آفرینش جهان هستی 
بخش سوم: بیان غرض خلقت از دیدگاه کلام 
بخش چهارم: غرض خلقت از دیدگاه حکمت 
بخش پنجم: غرض خلقت از دیدگاه عرفان
بخش ششم: غرض خلقت از دیدگاه حکمت متعالیه
بخش هفتم: غرض خلقت از دیدگاه قرآن کریم

کتاب هدف آفرینش کتابی وزین علمی است که با منابع دست اول کلام، فلسفه، عرفان و تفسیر قرآن کریم به تبیین مسئله هدف آفرینش پرداخته است.

   

در مقدمه کتاب می خوانیم:
پرسش اساسی و مهمی که ذهن انسان را به خود مشغول کرده و لحظه‌ای رهایش نمی کند این است که آفرینش از چه هدف و آرمان ای برخوردار است و آفریدگاران از آفرینش هدفی را دنبال می‌کند اهمیت این پرسش هنگامی است که انسان به ناهنجاری‌های ظاهری و ناسازگاری بین اجزا عالم چه انسان با طبیعت و محیط اطرافش و چه اجزایی عالم طبیعت با یکدیگر التفات می‌کند در این هنگام پرسش از انگیزه و هدف خلقت این گونه امور جدی تر مطرح می‌گردد کتاب هدف آفرینش به این پرسش بنیادین از منزل کلام فلسفه عرفان و قرآن می‌پردازد.

جداسازی بحث هدف آفرینش در فلسفه از عرفان و جدا سازی بحث حکمت متعالیه از فلسفه و اختصاص دادن بخش ویژه به حکمت متعالیه ملاصدرا در این کتاب توجه نویسنده به سیر تاریخی مباحث س و پیشرفت علم را یادآور می شود چرا که مرحوم صدرالمتالهین شیرازی با عنایت به مسائل فلسفه مشاء و اشراق و عرفان نظری به بحث از هدف آفرینش پرداخته است.

کتاب هدف آفرینش در ۲۵۵ صفحه با جلد سلفون سخت  با قیمت ۵۰ هزار تومان به همت انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری منتشر شده است. برای تهیه این کتاب به کتابفروشی آنلاین «کتابگاه» مراجعه بفرمایید.
گفتنی است علاقه مندان برای خرید اینجا را کلیک نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha