سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خانم جعفر ثانی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) با اشاره به اینکه طلبگی منحصر در امور عبادی و اخلاقی نمی شود، گفت: بخش عظیمی از آداب طلبگی را حضور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، شیوه ی زیستن در جامعه، نحوه برخورد با مردم، سبک پوشش، سبک آمد و شد، بایدها و نبایدهای معاشرت، شیوه ی حضور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی تشکیل می دهد.

خانم جعفر ثانی مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز گفت: توجه به ضرورت تربیت نسل طلاب جوان، مؤمن، متعهد و انقلابی، همواره جزو دغدغه های متولیان حوزه های علمیه است. مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم بر عظمت نقش نیروی جوان متعهد در رسیدن و نیل به تشکیل تمدن نوین اسلامی تأکید فرموده است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند افزود: طلبگی یعنی سربازی امام زمان(عج) و آمادگی برای حضور در دولت کریمه مهدوی.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید به زیّ طلبگی توجه ویژه کنند، ادامه داد: مسیر طلبگی مسیر نور و معرفت است و پیمودن این مسیر و رسیدن به مقصد، بدون راهنما و برنامه حاصل نمی شود. بهترین الگوی عملی شایسته برای طلاب، مقام معظم رهبری هستند که هم فرمایشات و رهنمودهای جامع و کامل در این زمینه دارند و هم عهده دار سکاندار رهبری جامعه اسلامی  هستند. 

جعفر ثانی افزود: از آنجایی که حوزه‌های علمیه در طول حیات خود همواره عهده‌دار تبیین و تبلیغ دین و پاسخ‌گویی به شبهات و پرسش‌های مطرح شده براساس آیات و روایات بوده اند، طلاب باید خود را مجهز به علم تقوا کنند.

وی با اشاره به اینکه طلبگی تنها منحصر در امور عبادی و اخلاقی نمی شود، گفت: بخش عظیمی از آداب طلبگی را حضور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، شیوه ی زیستن در جامعه، نحوه ی برخورد با مردم، سبک پوشش، سبک آمد و شد، بایدها و نبایدهای معاشرت، شیوه ی حضور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی تشکیل می دهد. 

وی در پایان گفت: طلاب باید از اعمالی که شأن روحانیت را به خطر می اندازند پرهیز کنند و همواره حافظ اهداف دین باشند و رسالت خود را در هر شرایطی به نحو مطلوب، گاهی با تحصیل، گاهی حضور در جبهه جهادی جنگ نرم و مقابله با بیماری ها مثل شرایط خاص کرونایی، حوادث طبیعی و... انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha