جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
احمد مطهری اصل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی از اعلام آمادگی گروه‌ جهادی طلاب استان در پی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جوانان در صحنه مبارزه با کرونا خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز،  گفت: با توجه به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب، گروه های‌ جهادی حوزه علمیه  آذربایجان شرقی آمادگی خود را برای مبارزه با موج سوم کرونا در قالب کمک به کادر درمان و بیماران کرونایی اعلام کرد و به محض درخواست مراکز درمانی و بهداشتی، وارد عمل خواهند شد.

وی به تشریح اقدامات حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی برای مقابله با موج جدید کرونا پرداخت و ابراز کرد: در موج اول کرونا بیش از ۹۰۰ طلبه جهادی در قالب ۲۵ گروه جهادی در سراسر استان مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی به بیماران و مردم عزیز بودند.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: عمده این فعالیت‌ها شامل عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها، تجهیز و تغسیل و تدفین اموات کرونایی، مواسات و کمک‌های مردمی، توزیع مواد بهداشتی، ضدعفونی معابر و مراکز عمومی و ... بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری اصل اظهار کرد: وقتی طلاب و روحانیون جهادی وارد بیمارستان می‌شوند لازم است اطلاعات کافی و تخصصی در نحوه مراقب سلامت معنوی بیماران و برخی از مسائل پزشکی داشته باشند، بر همین اساس  یک دوره آموزش چند ساعته برای طلاب جهادی برگزار خواهد شد تا بتوانند به بیمارستان‌ها وارد و مشغول خدمت‌رسانی شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha