چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه یکی از ابعاد مهم اقتدار در یک نظام ملی و فراملی، توسعه مدیریت دانش و مدیریت مراکز دانش است، گفت: دانش هم صلابت می آفریند و هم سلامت و یکی از روش های ایجاد گستره دانش و اتحاد بین مراکز دانشگاهی، توسعه جفرافیایی و توسعه علمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار دکتر علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت فوق العاده ای دارد که نیازمند فکر و ایده هایی بزرگ و جهادی است، اظهار داشت: کارها در استان بوشهر بر اساس دانش، اخلاق محوری، همدلی و در فضایی علمی و دقیق و براساس اندیشه های مقام معظم رهبری در حال انجام داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه با حضور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد تحولات مثبتی در این دانشگاه هستیم که ثمرات آن به دانشگاه استان نیز ورود کرده است، اظهار کرد: در فضای مدیریت جهانی اگر دارای یک نظام مهندسی و مدیریت دقیق جهانی نباشیم، بی شک توسط دیگران مدیریت خواهیم شد.

وی با تأکید براینکه یکی از ابعاد مهم اقتدار در یک نظام ملی و فراملی، توسعه مدیریت دانش و مدیریت مراکز دانش است، عنوان کرد: دانش هم صلابت می آفریند و هم سلامت و یکی از روش های ایجاد گستره دانش و اتحاد بین مراکز دانشگاهی، توسعه جفرافیایی و توسعه علمی است که خوشبختانه این امر در استان بوشهر از چند سال قبل با انجام امور اولیه تشکیل دبیرخانه اتحادیه دانشگاه های حوزه خلیج فارس انجام شده است.

وی دانشگاه ها را مهم ترین مراکز تولید فکر برشمرد و اذعان کرد: اگر میان دانشگاه های حوزه خلیج فارس اتحادی شکل گیرد، به عنوان یک الگو در تولید علم، بیداری و آگاهی اسلامی و بصیرت جهانی دیگر کشورها را نیز ترغیب جهت شرکت در این مسئله خواهد کرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه ایجاد سامانه های صحیح فکری مانع از ایجاد تنش می شود، افزود: این ارتباط از یک سو هم ایجاد وحدت و از سوی دیگر سبب اشاعه صحیح تفکر اسلام ناب محمدی(ص) خواهد شد.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با بیان اینکه با قریب به پنج میلیون اصله نخل، بوشهر سومین استان از نظر تولید خرما در کشور است، گفت: با ۷۳ نوع خرما و رطب و ویژگی های ممتاز و منحصر به فرد، تنوع خرما در بوشهر فوق العاده است اما متأسفانه مسائل پایین دستی این محصول از جمله فرآوری، بسته بندی های با استاندارد بین المللی، بازیافت بدنه نخل برای الیاف و مواردی از این قبیل کم است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به پیشنهاد ایجاد شهرک بزرگ صنایع تبدیلی خرما در استان بوشهر که در وزارت صمت نیز تأیید شده است و با توجه به توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند نقشه علمی سامانه مدیریت، تولید و تبدیل خرمای استان یعنی طبقه بندی، بسته بندی، یافتن بازار حقیقی و مجازی و تجارت الکترونیک خرما و صنایع تبدیلی آن و حتی برنامه های دانش بنیان اصلاح ژنتیک و نحوه آبرسانی علمی آن را برعهده بگیرد تا ضمن جلوگیری از خام فروشی، ارزآوری چشم گیری را نیز نصیب کشور کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر صنعت توریسم را یکی از صنایع مهم و توریسم علمی را نیز از بخش های ویژه این صنعت برشمرد و عنوان کرد: می توان با ایجاد مراکز گردشگری در فضای علمی، جذابیت ایجاد کرد که خوشبختانه در استان بوشهر ۲ گرایش صنایع دریایی و علوم انرژی(هسته ای و فصیلی) هر دو به صورت ممتاز موجود است.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه هر بخشی که توسط مراکز علمی، دانشگاه و مراکز فناوری مدیریت شود، کارها دلسوزانه، پرشتاب، علمی تر و در خدمت نظام و کشور انجام می شود، یادآور شد: برنامه‌هایی نظیر ایجاد دانشکده هوا و فضا، دانشکده های پزشکی، توریسم پزشکی، تولید چوب و مواردی از این قبیل که توسط دانشگاه آزاد پیگیری می شود امیدآفرین است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha