پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حال و هوای شام غریبان در کربلا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی اهرم گفت: مدرسه ریحانه النبی هر سال در ایام ماه محرم الحرام اقدام به طبخ و توزیع غذا در بین نیازمندان می کرد اما متأسفانه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، نذورات به صورت نقدی در شب شام غریبان به خانواده های نیازمند و محروم اهدا شد.

سلیمه بابائی نیا، مدیر مدرسه ریحانه النبی اهرم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، گفت: طلاب و کارکنان این مدرسه از آغاز ماه محرم به اقامه عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخته اند که این مهم به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت مجازی در پیام رسان های مختلف صورت گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی اهرم در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته، گفت: امسال نیز به رسم هر ساله چند روز پیش از آغاز ماه محرم الحرام اقدام به سیاه پوشی مدرسه با کمک طلاب کردیم و همچنین با ضدعفونی محیط مدرسه و دیگر اقدامات لازم، مدرسه را برای انجام مراسمات حضوری آماده کردیم.

بابائی نیا با اشاره به برنامه های ویژه محرم که به صورت حضوری در حال برگزاری است، گفت: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا، برنامه های محرم را نمی توان با شور و حال حسینی سال های گذشته برگزار کرد، از این رو با توجه به پروتکل های صادره از سوی ستاد مبارزه با کرونا، تمهیدات لازم را اندیشیده و در فضای باز محیط را آماده کردیم و در دهه اول و دوم با مراسمات سخنرانی و عزاداری به همت اساتید این مدرسه برپا خواهد بود.

مدیر مدرسه ریحانه النبی اهرم در ادامه با اشاره به عدم امکان حضور و بهره مندی عموم مردم از مراسمات عزاداری امام حسین(ع)، گفت: به دلیل محدودیت های حاکم بر فضای حقیقی، با ایجاد طرح های مختلف در فضای مجازی سعی کردیم تا ارتباط مردم با عزای امام حسین(ع) را حفظ نمائیم. از این طرح ها می توان به طرح ختم های مختلف اعم از قرآن، زیارت عاشورا، سوره توحید و صلوات اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به شبهاتی که در ماه محرم در سطح جامعه مطرح می شود، گفت: از آنجا که متاسفانه هر ساله در ماه محرم شبهاتی توسط منافقین کوردل و دشمنان اسلام و مسلمین مطرح می شود، بر آن شدیم تا با تشکیل گروهی نسبت به شبهات ایجاد شده به پاسخگویی بپردازیم و از مسموم شدن ذهن عموم جامعه با این دست شبهات جلوگیری کنیم.

بابائی نیا در ادامه به برگزاری مراسمات عزاداری خانگی توسط طلاب این مدرسه اشاره کرد و گفت: طلاب این مدرسه با پیوستن به طرح «هر خانه یک حسینیه»، اقدام به برگزاری مراسمات عزاداری ساده در منزل شخصی و همراه با خانواده خود کردند.

وی گفت: مدرسه ریحانه النبی هر ساله در ایام ماه محرم الحرام اقدام به طبخ و توزیع غذا در بین نیازمندان می کرد اما متاسفانه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و با توجه به پروتکل های بهداشتی صادره از سوی ستاد مبارزه با کرونا، امسال نذورات به صورت نقدی در شب شام غریبان به خانواده های نیازمند و محروم اهدا گردید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha