جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسابقه کتابخوانی

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان از برگزاری مسابقه کتابخوانی «عنصر تبلیغ در نهضت حسینی» خبر داد و گفت: به دلیل حجم مسابقات در شهریور ماه این آزمون در مهرماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مریم محمدی معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان، شامگاه سه شنبه در نشستی با برخی از طلاب این مدرسه ضمن تسلیت ایام عزای سالارشهیدان اباعبدالله الحسین، گفت: امسال به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا شیوه فعالیت های فرهنگی مدرسه و مبلغین تغییر کرده است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان افزود: در آستانه ورود به ماه محرم با هدف بزرگداشت این ماه و در راستای انتقال پیام عاشورا و ایجاد فضای معنوی با نصب بیرق های مشکی، پرچم و کتیبه مدرسه سیاه پوش شد.

محمدی، اهتمام جهادی مبلغین در برگزاری طرح "هر خانه یک حسینیه" را قابل تحسین برشمرد و افزود: حفظ و احیای ترویج معارف دین یکی از اهداف مبلغین است که در ماه عزای سیدالشهداء و یاران با وفای ایشان با نصب پرچم بر سردر منازل، کوچه ها و برپایی مجالس خانگی به تبیین آثار و برکات این ایام پرداختند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این مدرسه در فضای مجازی، گفت: روزانه در گروه حسینیه مدرسه فایل های سخنرانی و روضه علماء بارگذاری می شود و همچنین ختم صلوات و قرائت کلام وحی به نیت تعجیل در ظهور امام زمان(عج) و هدیه به ارواح مطهر شهداء و اسراء کربلا انجام می شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت رقیه( س) برازجان، ضمن اشاره به انتشار روز شمار وقایع کربلاء در فضای مجازی، تصریح کرد: در راستای افزایش علوم و توانمندی مبلغین کتاب هایی در زمینه قیام عاشورا مانند چهار گفتار به قلم مقام معظم رهبری، رحمت واسعه از آیت الله بهجت، فتح خون با روایت محرم اثر شهید آوینی و ... معرفی شد.

محمدی از برگزاری مسابقه کتابخوانی «عنصر تبلیغ در نهضت حسینی» خبر داد و گفت: به دلیل حجم مسابقات در شهریور ماه این آزمون در مهرماه برگزار می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط بد اقتصادی و فشارهای روانی طلاب نذورات خود را در قالب ۱۷۰ بسته معیشتی تهیه کرده و بین نیازمندان توزیع کردند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت رقیه( س) برازجان اضافه کرد: در شب عاشورای حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی و در اولویت قرار دادن سلامتی مدعومین، خیمه عزای حسینی در فضای باز مدرسه بر پا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha