جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سبحانی نیا دادگستری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در نشست مدیر کل دادگستری استان قزوین و جمعی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه، ضمن محکوم نمودن عمل زشت و ناپسند، اهانت به کتب آسمانی و پیامبران، بیان کرد: اهانت شرارت آمیز به قرآن مجید و پیامبر رحمت، توهین به همۀ ادیان آسمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا صبح امروز در نشست مدیر کل دادگستری استان قزوین و جمعی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دادگستری قزوین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور و شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس، گفت: حقیقتاً امنیت امروز کشور عزیزمان مرهون جانفشانی شهداست و همه می‌دانیم و معتقدیم که شهدا تا ابد زنده و ناظر اعمال ما هستند.

وی افزود: اگر عنایت خداوند و توجهات حضرت ولی عصر(عج) و جانفشانی شهدا نبود، معلوم نبود چه بر سر این مملکت می‌آمد، پس بر همه ما واجب است که راه روشن شهدا را ادامه دهیم و پیرو امام زمان(عج) و ولی فقیه باشیم تا آسیبی به این مملکت نرسد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: انقلاب اسلامی با زحمات و جانفشانی های بسیاری به دست آمده است و ما باید از انقلاب اسلامی که نشأت گرفته از اسلام و بیانات رسول اکرم(ص) است محافظت کنیم

وی ادامه داد: اگر در کشور آرامش، امنیت، سرافزازی و اقتدار داریم مرهون خونهای پاک شهدای انقلاب است و وظیفه داریم با همه توان در راه حفظ یاد و خاطره شهدا تلاش کنیم.

اهانت به ساحت مقدس قرآن و پیامبر اکرم(ص) محکوم است

مدیر حوزه علمیه قزوین با اظهار تأسف و ضمن محکوم نمودن عمل زشت و ناپسند، اهانت به کتب آسمانی و پیامبران، بیان کرد: اهانت شرارت آمیز به قرآن مجید و پیامبر رحمت، توهین به همۀ ادیان آسمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: این حرکت رذیلانه چه به ظاهر توسط رسانه ای فرانسوی و توسط جمعی از جاهلان حقیر و بداندیش واقع شد، اما پشت پرده‌های پیچیده و کینه‌ توزانه‌ای دارد که نشان از اسلام هراسی و در یک زنجیره پلید در حال فعالیت است و خصمانه علیه مقدسات اسلامی کار می‌کند.

همکاری حوزه علمیه با دستگاه قضایی در کاهش جرائم تأثیرگذار است

مدیر حوزه علمیه قزوین به ارتباط بیش از پیش حوزه علمیه قزوین با دستگاه قضائی، بیان کرد: امروز رسالت اصلی حوزه علمیه قزوین این است که ارتباط بیشتری با آحاد مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف قانونی دادگستری پیشگیری از وقوع جرم جرائم و آسیب های اجتماعی است که این وظیفه با نگاهی که اخیرا در دستگاه قضائی شکل گرفته پررنگ شده است  و طلاب فاضل و متعهد حوزه علمیه قزوین می توانند برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرائم همراه دستگاه قضائی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: حوزه علمیه قزوین ۵ رشته تخصصی، مشاوره اسلامی، فقه القضا، علوم حدیث، تفسیر و اخلاق اسلامی دارد و در رشته فقه القضا و مشاوره اسلامی می تواند با دستگاه قضایی همکاری کند.

وی عنوان کرد: با همکاری و تعامل دو نهاد می توان دوره های کوتاه مدت برای توانمندسازی طلاب برگزار کرد تا در یاری رسانی به اهداف دادگستری استان در رفع یا دفع آسیب‌ها توانمندتر و قوی تر عمل کنیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: همچنین در حال حاضر مرکز مشاوره دینی حوزه علمیه قزوین با ۲۵ نفر از طلاب فاضل و توانمند اعم از برادران و خواهران در حال ارائه خدمات به همشهریان هستند که این مرکز هم می تواند یاری‌گر خوبی برای دستگاه قضائی در کاهش آسیب های اجتماعی و خانوادگی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: خوشبختانه طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین بارها ثابت کرده اند که در همه عرصه های مختلف حضوری تأثیرگذاری دارند و در مبارزه با بیماری کرونا و کمک مؤمنانه حضور جدی داشتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha