شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعة النجف الاشرف سماحة حجة الاسلام والمسلمين السيد صدر الدين القبانجي

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف گفت: عراق به حضور نیرو های آمریکایی نیازی ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف گفت: عراق به حضور نیرو های آمریکایی نیازی ندارد.

وی با اشاره به اینکه فرخوان ایالات متحده آمریکا برای کاهش تعداد نیرو ها آمریکایی از ۵۰۰۰ به ۳۰۰۰ نفر، اقدام درستی است، گفت: امیدواریم که این فراخوان، یک هدف و تبلیغات انتخاباتی نباشد.

ما نیازی به حضور نیرو های آمریکایی نداریم

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی افزود: ما نیازی به حضور این نیرو ها نداریم، به ویژه که آمریکا یکبار به میخ می زند و یکبار به نعل؛ بکبار  می گوید که می خواهد امنیت عراق را حفظ کند و از طرف دیگر به نیرو های حشد الشعبی ضربه می زند که آخرین این اقدامات، مسدود کردن برخی از سایت های وابسته به حشد الشعبی و بستن شبکه الاتجاه است. این اقدامات نقض حاکمیت کشور است و ما آن را محکوم می کنیم.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل، سکوت کشور های عربی را محکوم کرد و گفت: اتحادیه عرب عادی سازی روابط با اسرائیل را محکوم نکرد و این مسئله عجیبی است. امام جماعت مسجد الحرام به شیوه های مختلف و به صورت علنی به عادی سازی روابط دعوت می کند.

ما از نظر اسلامی با اهل کتاب مشکل نداریم

وی با تأکید بر اینکه ما از نظر اسلامی با اهل کتاب مشکل نداریم و مشکل ما با صهیونیست ها سیاسی است، افزود: ما با اهل کتاب مشکل نداریم و مشکل ما غصب و اشغال سرزمین است، لذا تا زمانی که مشکل اشغالگری حل نشود، عادی سازی روابط با اسرائیل وجود ندارد. عادی سازی روابط تلاشی برای پاک کردن صورت مسئله و تغییر ظاهر به نفع صهیونیست هاست.

خطیب جمعه نجف اشرف از کمک عراق به سودان بعد از اینکه این کشور دچار سیلاب شد، تشکر کرد و خواستار بازگشایی مدارس به ویژه مدارس ابتدایی شد و گفت: متخصصان می گویند که کودکان مشکل بهداشتی ندارند.

بنی امیه بعد از عاشورا جنگ نرمی را برای گمراه کردن افکار آغاز کردند

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود به شهادت امام سجاد (ع) در سال ۹۵ هجری قمری  و اینکه حضرت نبی مکرم اسلام) ایشان را زین العابدین لقب دادند، اشاره کرد و گفت: امام سجاد (ع) فرمودند که در مکه و مدینه تنها ۲۰ مرد ما اهل بیت(ع) را دوست داشتند.

وی ادامه داد: بنی امیه بعد از عاشورا و شهادت امام حسین (ع)، جنگ نرمی را برای مخدوش کردن چهره و گمراه کردن افکار آغاز کردند، به گونه ای که در مکه و مدینه تنها ۲۰ نفر اهل بیت (علیهم السلام) را دوست داشتند. امّا برعکس در عراق تشیع به شکل عجیبی گسترش یافت.

مرجعیت دینی، آگاهی سیاسی و اطاعت از مرجعیت، از اصول پیروزی ماست

امام جمعه نجف اشرف به سالگرد انفجار حرم امامین عسکریین (علیهما السلام) در سال ۱۴۲۷ هجری قمری اشاره کرد و آن را بزرگترین فاجعه ای دانست که در عراق اتفاق افتاد و هدف از آن ایجاد جنگ طایفه ای در عراق بود.

وی بیان داشت: نقش مرجعیت، آگاهی شیعه و اطاعت مردمی از مرجعیت دینی ما را از آن بحران که می خواست عراق را به آتش بکشد، عبور داد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در پایان تصریح کرد: مرجعیت دینی، آگاهی سیاسی و اطاعت از مرجعیت، از اصول پیروزی ماست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha