جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا س میبد

حوزه/ طی مراسمی خانم سکینه جعفری به ‌عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از یزد، مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) شهرستان میبد با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، نماینده موسس، اعضای هیئت امنا و کارکنان این مدرسه، فرماندار، رئیس آموزش وپرورش، و برخی از اعضای شورای شهر میبد برگزار شد.

در این مراسم از زحمات خانم فاطمه فیاضی تقدیر به عمل آمد و خانم سکینه جعفری به ‌عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی در آیین تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد بیان کرد: خانم فیاضی دو سال توفیق خدمت و فعالیت در این مسئولیت را داشتند که از زحمات ایشان، موسس و هیئت امنا که در این مسیر همراهی کردند، کمال تشکر را داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در ادامه به مهمترین برنامه های انجام شده مدرسه در دوران مدیریت خانم فیاضی اشاره و افزود: طلاب در حال تحصیل این مدرسه ۲۰۶ نفر و فارغ التحصیلان آن ۳۰۰ نفر می باشند که با تلاش مدیر و کارکنان در سال تحصیلی جدید تعداد ۲۸ نفر از خواهران واجد شرایط برای تحصیل در این مدرسه پذیرش شده اند.

وی از جمله بر نامه های فرهنگی انجام شده در طی این ۲ سال را برگزاری دوره های فرهنگی مختلف با عناوین جذاب سازی کلاس های تبلیغی، دوره های ارتقاء توان تبلیغی، انتقال تجربیات، دوره های انقلاب، اعزام ۳۵ مبلغ به ۴۰ مدرسه شهرستان در مقاطع مختلف، اعزام  پنج نفر امام جماعت به مدارس، اعزام ۳۰ نفر مبلغ برای اعتکاف، اعزام ۲۰مبلغ به مجالس خانگی و برگزاری دوره های قرانی، تفسیر، نهج البلاغه و دوره تجوید، تصحیح خوانی نماز  دانست.

این مسئول حوزوی، برگزاری نشست های بصیرتی – معرفتی به صورت حضوری و مجازی، کسب رتبه سوم ترتیل در مسابقات قرانی مرحله استانی  در سال ۹۸-۹۷، برپایی غرفه در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی ، تهیه ۱۰۰ بسته غذایی به ارزش هر یک به ارزش۴۰۰ هزار تومان در رزمایش همدلی به همت مرکز نیکوکاری امام رضا(ع) وابسته به مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) میبد را از دیگر برنامه های فرهنگی انجام شده  در زمان مدیریت خانم فیاضی برشمرد.

وی در ادامه به فعالیت های پژوهشی مدرسه اشاره و افزود: برگزاری دوره ها و کارگاه های پژوهشی ویژه اساتید و طلاب با عناوین  «هزار و یک روش تدریس با رویکرد تفکر محوری و پژوهش محوری»، «تفکر خلاق»،  «تکنیک های تدریس» و «تعامل بهتر با طلاب نوجوان» ،  «منبع شناسی دروس حوزه» ؛آشناسازی طلاب با منابع دست اول و تخصصی توسط اساتید هر درس،  «سواد رسانه و تکنیک های اقناع مخاطب» ، «فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی» ، «مقاله نویسی»  از جمله برنامه های اجرا شده توسط معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در زمان مدیریت خانم فیاضی بوده است.

کارگر شورکی اضافه کرد: تهیه بروشورهای پژوهشی با موضوعات پژوهشی، معرفی ۴نفر به عنوان نخبه و استعداد برتر، حمایت از فعالیت های پژوهشی و راه اندازی کانون (قلم)، شناسایی و  جذب علاقه مند به پژوهش و تشکیل حلقه های پژوهشی، بهره گیری از فضای مجازی در راستای ارائه مطالب پژوهشی و جهت دهی به آنان ، مسابقات علمی پژوهشی و برنامه های مختلف از دیگر فعالیت های پژوهشی این بوده است .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از زحمات خانم فیاضی طی دو سال گذشته تقدیر و به مدیر جدید خانم جعفری یادآور شد: تلاش در جهت ارتقای علمی، آموزشی، پژوهشی، تهذیب و اخلاق طلاب و تقویت نقاط قوت مدرسه و برطرف سازی موانع احتمالی بر سر راه برنامه ها با دقت نظر، تدبیر و اندیشه باید سرلوحه مدیریت قرار گیرد.

 وی به وجود مدارس سطح دو، سه و چهار در شهرستان میبد با ۳۷۰ نفر طلبه در حال تحصیل و اساتید با تجربه حوزه خواهران در این شهرستان اشاره و این مجموعه را ظرفیت خوبی برای میبد دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha