پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
منصوره قیاسی

حوزه/رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) شهر یزد گفت: بیان مسائل سیاسی روز و نکته های اخلاقی در کلاس درس از سوی اساتید به اندازه همان درس اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، خانم منصوره قیاسی عصر امروز در نشست مجازی با اساتید مدرسه علمیه حضرت زینب (س) سطح دو شهر یزد یزد اظهار داشت:  انسان با دعا می تواند قضا و قدر را تغییر دهد، به عنوان مثال قوم بنی اسرائیل برای ظهور منجی خود به درگاه خداوند دعا کردند و خداوند حضرت موسی علیه السلام را ۱۷۰ سال زودتر برای آنها فرستاد و ما هم با دعا ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فدا را جلو بیندازیم.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهر یزد بیان کرد: شما که عالمه اید و  دیگران از خانواده تااجتماع از شما انتظار دارند، پس زندگی ما زیر ذره بین است و مطمئن باشید هر سختی در این راه به شما برسد پاداش دارید.

خانم قیاسی ابراز کرد: گاهی وقتی از کارهایی که شاید روحانیت را زیر سؤال ببرد و شما از آن پرهیز می کنید خداوند به شما پاداش می‌دهد.

وی بیان کرد: دعا کنیم خداوند ما را  از وسوسه های شیاطین انسی هم در امان دارد و در زندگی علمای قدیم و جدید بارها دیده ایم هر عالمی ساده تر پوشیده و خاکی تر و مردمی تر بوده بیشتر مردم او را دوست داشتند و جاودانه هم شده است.

خانم قیاسی افزود: به سیره آیت الله مرعشی نجفی(ره) بنگرید، وقتی می رود که پدر را به امر مادر بیدار کند می بیند پدر خوابیده، بین اطاعت امر مادر و بیدار کردن پدر متحیر می ماند، صورت بر کف پای پدر می گذارد و این اخلاص آیت الله مرعشی نجفی رحمة الله علیه جاودانه می شود.

وی ادامه داد: هر کاری  می کنیم برای خدا باشد، به فرموده رسول اکرم(ص) «اگر می‌خواهید حرفتان اثرگذار باشد خودتان عامل باشید»، زیرا شما طلاب جزء خواص هستید.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهر یزد با طرح این سئوال«آن همه عالم بزرگوار در طول تاریخ بودند، چرا فقط یک عده ای خاص مطرح شدند؟» گفت:  این ها کسانی بودند که در طول زندگی به آنچه شنیدند عمل کردند و آن « وجلت قلوبهم»برایشان ایجاد می شود و طلاب باید سعی کنند نماز شبشان ترک نشود.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهید به جایی برسید با نماز شب، با تلاوت قرآن، با انجام واجبات و ترک گناه میسر خواهد بود.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهر یزد، رسیدگی به امور طلاب را از سوی مدیر، کادر مدرسه و اساتید یادآور شد و افزود: در ابتدای کلاستان، آیه ای،  روایتی، سیره عملی علما یا مسئله سیاسی روز را مطرح کنید.

خانم قیاسی خاطر نشان کرد: همان قدر که درس اهمیت دارد، مطالب اخلاقی هم اهمیت دارد و اساتید باید خودشان به مسائل روز آگاه باشند تا بتوانند سئوالات طلاب را پاسخ دهند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha