پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز خدمات حوزه

حوزه/ در مراسم تجلیل از جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه استان البرز اعلام شد که مرکز خدمات حوزه های علمیه تمام قد از نخبگان حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، مراسم تجلیل از جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه استان البرز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در کرج برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان برگزاری جلسات تجلیل از نخبگان حوزوی را ضروری دانست و گفت: دین همزاد بشر است و از زمانی که انسان بوده دین نیز وجود داشته است؛ در زمان کنونی جامعه شناسان و انسان شناسان، انسان را موجودی دین‌ورز معرفی می‌کنند و در دنیای کنونی که تشنگان به مطالب دینی روز به روز بیشتر می‌شوند نیازمندی ما به عالم دین پژوه نیز بیشتر می‌شود.

وی، نقش نخبگان دینی در عرضه و تبیین درست دین را نقش بسزایی دانست و بر اهمیت تربیت عالمان دین پژوه تأکید کرد.

بزرگان ما در شاگرد پروری بسیار موفق بوده‌اند

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین ربانی ضمن تبریک سال جدید تحصیلی به اساتید و طلاب و با تشکر از نماینده ولی فقیه در استان برای حضور در این همایش گفت: یکی از بهترین جلسات برای بنده حضور در این جلسات و شنیدن نقطه نظرات شما نخبگان عزیز است.

وی بیان کرد: حقیقتاً برخی از بزرگان ما در مسئله شاگرد پروری بسیار موفق بوده‌اند و به نظر بنده یکی از اساسی‌ترین رموز آن ارتباط عاطفی و پدرانه است که خود موجب پرورش و رشد طلبه می‌شود

رئیس مرکز خدمات خطاب به نخبگان گفت: استعداد یک نعمت خدادادی است و در قبال هر نعمتی انسان مسئولیت دارد؛ ان شاء الله شما در راه سربازی امام عصر(عج) پشتکار و همت داشته باشید، چراکه تنها داشتن استعداد بدون پشتکار انسان را به جایی نمی‌رساند.

شأن مرکز خدمات شأنی خدمت رسانی به حوزویان است

حجت الاسلام انصاری، مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه استان البرز هم ضمن خیر مقدم به حاضران و نخبگان از حضور نماینده ولی فقیه در استان و رئیس مرکز خدمات کشور در این نشست تشکر کرد.

وی گفت: شأن مرکز خدمات شأنی خدمت رسانی به حوزویان است و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر را وظیفه خود می‌دانیم، مرکز خدمات تلاش می‌کند طلبه بتواند نقش حداکثری خود را در جامعه ایفا کند و در عرصه‌های مختلفی چون پژوهش، تحقیق و تبلیغ موفق باشد.

حمایت مرکز خدمات از جامعه نخبگانی

در ادامه، حجت الاسلام فولادی، مدیر کل دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه گزارشی از فعالیت‌های این دفتر و رسالت و مأموریت آن ارائه کرد.

وی، نخبه را حل کننده و برطرف کننده مسئله‌ای از مسائل انقلاب اسلامی دانست و افزود: گرایش مرکز خدمات حوزه حمایت از نخبگان و افرادی است که بتوانند با ابتکار عمل در این مسیر عمل کنند.

در پایان جلسه، چند نفر از نخبگان حاضر در نشست به بیان مشکلات خود از جمله نبود پژوهشکده دینی برای تولید علم، ضرورت آموزش و برنامه‌ریزی مدون برای تربیت نخبگان، مشکلات معیشتی و ... پرداختند و پیشنهادهایی را برای رفع این مشکلات بیان کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha