پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حاج اقای فراهینی

حوزه/ امروز پرچم هدایت گری انبیاء در دست حوزه و روحانیت است که اگر یک نفر هدایت شود بسیار ارزنده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا فراهینی، رئیس هیأت امناء مرکز تخصصی و موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان در همایش آغاز سال تحصیلی جدید در جمع طلاب با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه «لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ»، گفت: حوزه علمیه انعکاس دو کلمه قرآنی تفقه در دین و انذار قوم می باشد، تفقه در دین به این معناست که علم دین و زبان دین، ادبیات و روش های محاوره دین را یاد بگیرید تا بتوانید مبلّغ موفقی برای دین باشید.

وی ادامه داد: ثمره و میوه تفقه در دین این است که برگردید و قوم خود را انذار داده و از خلق خدا دستگیری کنید.

رئیس هیأت امناء مرکز تخصصی و موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان خاطرنشان کرد: بنابر آیه ۳۲ سوره مائده (منْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً)، کسی که یک نفر را بتواند احیاء کند (دلش را زنده کند و تفکرش را احیاء کند) مثل این است که تمام بشریت را احیاء کرده است و به فرموده امام ششم(ع) تاویل اعظم و مفهوم بزرگتر آیه این است که دیگری را دعوت به سوی راه حق کند و او دعوتش را بپذیرد .

وی در بیان اهمیت جایگاه تبلیغ در زندگی بشر افزود: در مسائل طبیعی و تجربی اگر یک خطایی رخ دهد ضرر و زیانش محدود است، اما در مسائل هدایتی اگر خطایی رخ دهد ضررش بسیار زیاد خواهد بود؛ زیرا خطای در مسائل هدایتی ممکن است نسل انسانها را به ضلالت بکشد.

رئیس هیأت امناء مرکز تخصصی و موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان تصریح کرد: امروز پرچم هدایت گری انبیاء در دست حوزه و روحانیت است که اگر یک نفر هدایت شود بسیار ارزنده خواهد بود.

حجت الاسلام فراهینی به بیان بعضی از  وظایف خطیر طلاب پرداخت و اظهار کرد: امروز طلاب باید پاسخگوی اوهام و شبهاتی که در سطح جامعه و حتی دنیا افزایش یافته، باشند. تهذیب نفس، هم برای خود طلبه و هم برای جامعه بسیار از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس هیأت امناء مرکز تخصصی و موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان گفت: ما ادامه دهنده راه امام حسین(ع) هستیم و علت بقاء اسلام، ریخته شدن خون امام حسین(ع) است؛ اهمیت گسترش دین مبین اسلام تا اندازه ای هست که حضرت زینب(س) با وجود مصائب زیادی که بر آنها وارد شد، می فرمایند: «اللهم تقبل منا هذا قلیل القربان.» خداوندا! این قربانی اندک را از ما بپذیر. از دید حضرت زینب(س)، خون امام حسین(ع) و یاران ایشان در قبال زنده و جاویدان ماندن دین اسلام بسیار اندک است. پس ببینیم که گسترش اسلام و تبلیغ دین چقدر دارای اهمیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha