جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کامل الزیارات

حوزه/ سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعةالزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه طرح حدیث‌خوانی کتاب شریف «کامل الزیارات» برگزار می‌شود، گفت: مهلت شرکت در نخستین مرحله این طرح تا ۲۰ مهر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیده زهرا حسینی اظهار داشت: به مناسبت ایام محرم و صفر و ایام عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام، طرح حدیث خوانی کتاب شریف «کامل الزیارات» به همت اداره قرآن و حدیث و با هدف ارتقای علمی و معرفتی طلاب در موضوع  زیارت وتوسل و آشنایی با روایات این باب و توجه دادن طلاب به منابع اصیل روایی برگزار می‌شود.

سر پرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه کتاب «کامل الزیارات» تألیف محدث و عالم جلیل‌القدر جهان تشیع، شیخ ابوالقاسم جعفربن محمد قولویه قمی معروف به «ابن قولویه» است، گفت: موضوع کتاب، مجموعه احادیث و روایات اهل بیت علیهم‌السلام درباره شیوه زیارت رسول خدا و دیگر امامان و امامزادگان و ثواب فضیلت آن را در بر دارد.

حسینی با تصریح بر اینکه نماد و خاستگاه تشیع، احادیث اهل بیت علیهم‌السلام است، افزود: اهمیت حدیث و اهتمام به آن همانند اهمیت اصل دین و اعتقاد به تشیع است، چرا که  حدیث همچون روح و روان در جسم و جان دین است و باید مانند خون در شریان‌های حوزه علمیه جریان یابد و فکر و روح طلاب از آن سیراب شود.

وی تأکید کرد: وظیفه و اولویت حوزه های علمیه این است که بحث حدیث خوانی را به شیوه مرسوم و قدیمی حوزه ها احیا کنند؛ بر همین اساس، اداره قر آن و حدیث جامعه الزهرا علیهاالسلام در راستای برگزاری دوره‌های حدیث خوانی گذشته همچون اصول کافی، نهج البلاغه خوانی و غیره همزمان با شروع ترم تحصیلی جاری و به مناسبت ایام عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام، طرح حدیث خوانی کتاب کامل الزیارات را در سه مرحله برگزار می‌کند.

سر پرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: نخستین مرحله این طرح از ابتدای کتاب تا باب ۳۱، ثواب گریه و اقامه عزا بر امام حسین علیه‌السلام است که علاقه مندان می‌توانند تا ۲۰ مهر به سؤالات این مرحله پاسخ دهند.

حسینی یادآور شد: بانوان طلبه می‌توانند پاسخنامه خود را به نشانی پست الکترونیکی hadith@jz.ac.ir ارسال کنند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۱۱۲۴۳۶ تماس بگیرید.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha