سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مرکز قرآن و حدیث

حوزه/ مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) از فراهم‌سازی امکان بهره‌مندی عموم علاقه‌مندان از کلاس‌های قرآنی و معارفی این مرکز با استفاده از بستر فضای مجازی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم مؤذن طی گفت‌وگویی اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث که به صورت حضوری برگزار می‌شد این مرکز برای نشر معارف دینی و قرآنی و جلوگیری از تعطیلی کلاس‌های قرآنی و معارفی اقدام به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی در سایت مرکز قرآن و حدیث کرده است که البته کلاس‌های مجازی قبل از شیوع ویروس کرونا نیز در مرکز دنبال می‌شد.

وی با بیان اینکه تمامی کلاس‌های قرآنی و معارفی مرکز در سامانه آموزش مجازی بارگذاری شده است، افزود: این کلاس‌ها به صورت آنلاین و آفلاین برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث تصریح کرد: در کلاس‌هایی که به صورت آفلاین برگزار می‌شود علاقه‌مندان با استفاده از سایت مرکز قرآن و حدیث و بخش آموزش مجازی می‌توانند محتوای کلاس را به صورت ویدئو و صوت مشاهده کنند.

خانم موذن ادامه داد: بهره‌مندی از محتوای غنی، عدم محدودیت زمانی و مکانی و بهره‌مندی از تمامی رشته‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث که درگذشته به صورت حضوری برگزار می‌شد از مزیت‌های آموزش مجازی مرکز قرآن و حدیث است.

وی افزود: کلاسهای قرائت، حفظ، تفسیر، ترجمه و مفاهیم، صحیفه سجادیه، احکام کاربردی احکام عمومی، مهدویت، تربیت فرزند، سبک زندگی قرآنی، ازدواج و پیش از ازدواج، آداب همسرداری و تغذیه سالم در آیات و روایات بخشی از رشته های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) است که در بخش مجازی برای علاقه‌مندان ارائه شده است.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث اظهار کرد: اگر فردی خواهان دریافت گواهی حضور در رشته‌ها باشد می‌تواند در کلاس به صورت آنلاین ثبت‌نام کند و پس از گذراندن دوره و شرکت در آزمون آنلاین گواهینامه پایان دوره از مرکز قرآن و حدیث دریافت کند.

وی ادامه داد: اگر فردی فقط به دنبال استفاده از محتوای بخش آموزش مجازی باشد با مراجعه به سایت آستان و انتخاب گزینه آموزش مجازی می‌تواند از محتوای مورد نیاز خود در هر ساعتی از شبانه روز استفاده کند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث افزود: در حال حاضر در رشته تجوید ۲ برای خواهران به صورت آنلاین یک کلاس در حال برگزاری است و همچنین در بخش حفظ نیز برای خواهران دو کلاس به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

موذن با تاکید بر اینکه با راه اندازی بخش آموزش مجازی همزمان با شیوع ویروس کرونا نه فقط کلاس‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث تعطیل نشد بلکه با راه‌اندازی این بخش برای اولین بار امکان بهره‌مندی گسترده هموطنان سراسر کشور از کلاس‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث به عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی و قرآنی کشور فراهم شد.

وی ادامه داد: بخش آموزش مجازی فرصت بزرگی برای نشر معارف قرآنی و دینی با محوریت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در کشور فراهم شده است و این اقدام ضمن توسعه صحن‌های معنوی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به ساماندهی فضای افسار گسیخته مجازی کمک می‌کند چراکه گروه‌های مختلف سنی و کودکان و نوجوانان با خیال راحت با مراجعه به سایت آستان می‌توانند به صورت آنلاین و آفلاین در کلاس‌ها شرکت کرده و ضمن ارتقای آگاهی‌های دینی از مرکز قرآن و حدیث گواهی پایان دوره دریافت کنند همچنین از آنجایی که پشتیبانی این کلاس‌ها را اساتید مجرب حوزه علمیه قم و علمای برجسته و اساتید برجسته دانشگاه بر عهده دارند معارف ناب دینی و قرآنی در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد و امکان بهره مندی از اساتید برجسته کشوری در رشته های مختلف برای علاقه مندان فراهم می‌شود.

مؤذن از ثبت نام ترم پاییزه مرکز قرآن و حدیث برای خواهران علاقه‌مند خبر داد و یادآور شد: ثبت نام ترم جدید از۵ مهر ماه آغاز می‌شود و تا ۱۷ مهر ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث به آدرسqhkarimeh.ir می‌توانند در کلاس‌های مرکز ثبت نام کنند و همچنین علاقه مندان خواهر برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره ۳۷۱۷۵۵۰۵ ۰۲۵ و علاقه‌مندان برادر با شماره ۳۷۷۴۴۸۰۸ ۰۲۵ تماس گیرند.

لازم به ذکر است، اطلاعات تکمیلی از طریق سایت آستان اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha