جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام میرمعزی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی بر ضرورت تقویت زیرساخت های پژوهشی و توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس علمیه استان لرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین میرمعزی، مشاور و دستیار مدیر حوزه های علمیه در حوزه پژوهش و مسئول مرکز بررسی های راهبردی و مطالعات حوزه و روحانیت، در نشستی با مدیر و معاونان حوزه علمیه لرستان با اشاره به اهمیت پژوهش، گفت: باید زیر ساخت های لازم برای تقویت فرهنگ پژوهش در حوزه های علمیه فراهم شود و در این راستا کادر و اساتید پژوهش حوزه، همتی جهادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در حوزه باید اقدامات اساسی صورت گیرد، خاطر نشان کرد: برای تحقق این مهم، اساتید حوزه از همان بدو ورود طلاب به حوزه  انگیزه تحقیق و پژوهش را در آنان تقویت کنند و طلاب را به سمت خلق تحقیقات و پژوهش های فاخر دینی و کارآمد سوق دهند . 

حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی، مدیر حوزه علمیه استان لرستان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه استان بویژه در امر پژوهش، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر طلاب بیشتر به سمت تحقیق و پژوهش هدایت شده و در این راستا تحقیقات و پایان نامه های علمی فاخری نوشته و تالیف شده است.

وی ادامه داد: با هدف اشاعه فرهنگ تحقیق و پژوهش و شناسایی طلاب و مبلغان پژوهشگر، جشنواره استانی علامه حلی (ره) در استان برگزار می شود.

فراهم شدن زمینه تاسیس مراکز پژوهشی در استان، همکاری پژوهشگران حوزه با ارگان ها و نهادهای غیر حوزوی لرستان، بررسی نیازسنجی پژوهشی استان، تلاش برای جذب معاونان پژوهشی مجرب در مدارس علمیه لرستان و نظارت بر چگونگی ثبت نمرات دروس پژوهشی مدارس از دیگر مطالبی بود که در این نشست در خصوص آنها بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha