پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: ۱۵۶ زندانی جرائم غیرعمد در شش ماهه سال جاری از زندان‌های استان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، رسول تقی پور، مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۵ نفر به علت حوادث کارگاهی، ۱۱۴ نفر بدهکار مالی، ۳۷ نفر از زندانیان مهریه و نفقه نیز از زندانیان بودند که آزاد شدند.

وی ادامه داد: کل مبلغ بدهی زندانیان آزاده شده نیز برابر با ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که چهل میلیارد تومان آن از طریق پذیرش اعسار(تقسیط) از سوی مراجع قضائی، ۹ میلیارد تومان توسط بخشش شاکیان، ۴ میلیارد و هفتاد میلیون تومان نیز از طریق کمک ویژه یا همان کمک بلاعوض و مابقی نیز با پرداخت تسهیلات فراهم شده است‌.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که در حال حاضر ۴۰۲ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس هستند، گفت: از این تعداد ۲۱۳ نفر در زندان تبریز، ۵۷ نفر در زندان مراغه و مابقی در سایر زندان‌های استان حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۲۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با پرداخت بالغ بر ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به عنوان کمک ویژه ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد شدند.

تقی پور با اشاره به اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» توسط هیئت‌های عزاداری استان در قالب کمک‌های مومنانه گفت: امسال بیش از ۴۰ هیأت حسینی و ۲۰ خانواده در این طرح شرکت کرده و موجبات آزادی ۲۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: در ۲.۵ سال گذشته ۳۰۴ زندانی جرایم غیرعمد استان از محل کمک خانواده‌های متوفی آزاد شده‌اند که تاکنون ۶۲۹ خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه استان بخشی از هزینه‌های ضیافت و تاج گل را جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اهدا کرده‌اند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی افزود: مردم تبریز بخاطر عدم شیوع ویروس کرونا و برگزار نکردن مراسم هزینه‌های احسان و مراسمات ترحیم و جهت آزادی زندانیان غیرعمد و محکومین مالی نیازی نیست برای این عمل خداپسندانه به ستاد دیه استان مراجعه کنند و می‌توانند با شماره تماس ۰۴۱۳۳۲۸۸۴۲۸ در ارتباط باشند و اقدامات لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha